Bukefalos 28 år!

Vem äger hästen?

Vem äger hästen vid bytesrätt. Vi har lämnat tillbka en pony med bytesrätt. Har kvitto på att ponnyn är betald.Inget skrivet att vi lämnat tillbaks den. Bealar fortfarandeförsäkring. Säljarn har lagt ut den på annons. Kan hon det?
 
Ni har ju lämnat tillbaka den. Ni har en innestående fordran på beloppet, men ni har ju själva valt att utnyttja bytesrätten.
 
OK.Då förstår jag det som att säljaren åger hästen igen. Men då bör hon ju också själv betala försäkringen
 
OK.Då förstår jag det som att säljaren åger hästen igen. Men då bör hon ju också själv betala försäkringen

Hon kanske inte vill försäkra hästen, det är ju inte er sak att hålla hästen försäkrad och debitera henne. Varför försäkrar ni en häst som ni inte har ansvar för? Det kan t o m ställa till det för er, eftersom ni försäkrat något ni inte äger.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
794
Senast: julgrisen
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 859
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 645
Senast: Johannna1
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
1 701
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp