Vem är hästen?

Breakdance

Trådstartare
Om man har en frysmärkthäst men inget namn på kusen kan man då på nåt enkelt sätt ta reda på vad hästen ifråga heter?

Sv: Vem är hästen?

Om hästen har 59874S ska du skriva 05-9874. Första eller sista siffran (varierar vart 10:e år) är hästen födelseår, resten är reg nr. S ska inte vara med.

funkar med frysmärkning, ska bara ändras nån siffra har jag för mig
ex min gamla häst
frysmärkning 74666S
blir regnr 97-4666
7 är ju födelseår & i detta fallet blir det 97

S61881 blir 06-1881

Om hästen har 59874S ska du skriva 05-9874. Första eller sista siffran (varierar vart 10:e år) är hästen födelseår, resten är reg nr. S ska inte vara med.

Ursäkta men en häst född 2005 har S:et först i numret på halsen. Det byts var tionde år - men - det byts år som slutar på 5.

Häst med nummer 59874S är alltså född 1995 och finns inte i registret :D

Fel av mig och du behöver inte be om ursäkt. Den hästen finns inte i vilket fall, det har inte fötts 9874 föl något år. Tror Breakdance fattade ändå.

Liknande trådar

Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
330
Senast: MayGrace
·
Hästmänniskan Min dotter har en foderhäst. En varmblodstravare,7 årigt sto. Hon har inte haft föl,är inte inkörd. Hon kan alla gångarter men inget... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 986
Senast: nullo-modo
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
523
Senast: Unafraid
·
Gnägg Hej Alla, jag tycker att det borde finnas ett bättre namn på "skogsmulle"- häst. Men jag vet inte vad, har ni några förslag? Det borde... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Israel vs. stora delar av världen
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka