Bukefalos 28 år!

Vem bär ansvaret?

Masqueradee

Trådstartare
Jag bor på ett studentområde där det planeras en fest. Ingen av dom som planerar den bor här egentligen utan de är mest de som har skapat evenemanget på Facebook och kommer att delta under festen. Ett allrum är bokat, annars är det ingen direkt lägenhet festen kommer hålla till i utan det är planerat att festen mest kommer vara utomhus förutom lån av toaletter i lägenheterna.
OM det är så att det skulle hända något under festen, skulle jag kunna bli ansvarig då? Jag förstår om jag uppenbarligen är inblandad i en händelse att jag behöver stå till svars för det, men kan jag vara ansvarig då jag dels bor här och dels deltar på festen? Med händelse menar jag om festen spårar typ. Anledningen till att jag undrar är att det är 380 pers inbjudna till festen, varav 90+ tackat ja...
Är som sagt inte inblandad i detta överhuvudtaget, and I like to keep it that way.
 
Jag har inte bokat allrummet och bjudit in folk har jag gjort, men det är typ under 10 pers och när det inte var så många bjudna alls (aka innan det ens var 50 inbjudna).
Jag liksom bara bor där och kommer vara på festen. Händer det något i min lägenhet förstår jag att jag kan behöva stå till svars, men jag kommer vara sjukt hård på vilka som kommer få gå in.
 
Jag har inte bokat allrummet och bjudit in folk har jag gjort, men det är typ under 10 pers och när det inte var så många bjudna alls (aka innan det ens var 50 inbjudna).
Jag liksom bara bor där och kommer vara på festen. Händer det något i min lägenhet förstår jag att jag kan behöva stå till svars, men jag kommer vara sjukt hård på vilka som kommer få gå in.
Det ska nog gå bra. Du har inte bokat rummet, du är bara en av gästerna. Jag hade inte oroat mig :).
 
Så om jag förstår dig rätt, så är det enda du har gjort är att bjuda in folk på fb?
Då har jag svårt att se hur du skulle kunna hållas ansvarig för något. :)
 
Så om jag förstår dig rätt, så är det enda du har gjort är att bjuda in folk på fb?
Då har jag svårt att se hur du skulle kunna hållas ansvarig för något. :)
Precis.
Allting gick lugnt till under kvällen (tanten här var i säng innan midnatt, haha!). Tydligen hade securitas varit på plats och givit ut varning till hen som bokat allrummet. Lite taskigt tycker jag för det var verkligen HUR lugnt som helst, bara mycket folk. Inget skrik, inget bröl, bara vanligt prat. Men det verkar ha flyttat in väldigt många surputtar detta år som ringer och klagar om man råkar nysa för högt typ..
 
Tydligen hade securitas varit på plats och givit ut varning till hen som bokat allrummet. Lite taskigt tycker jag för det var verkligen HUR lugnt som helst, bara mycket folk. Inget skrik, inget bröl, bara vanligt prat. Men det verkar ha flyttat in väldigt många surputtar detta år som ringer och klagar om man råkar nysa för högt typ..
Fast Securitas säger ingenting om de inte upplever att det är en störning, dvs även om folk är "surputtar" som ringer för ingenting så kommer inte Störningsjouren faktiskt göra någonting om de inte upplever att det behövs, dvs om folk faktiskt inte stör. Så i det här fallet överreagerade även Securitas eller så störde ni mer än ni trodde. Mycket folk som pratar kan definitivt vara en störning för grannar, åtminstone om det är sent.
 
Fast Securitas säger ingenting om de inte upplever att det är en störning, dvs även om folk är "surputtar" som ringer för ingenting så kommer inte Störningsjouren faktiskt göra någonting om de inte upplever att det behövs, dvs om folk faktiskt inte stör. Så i det här fallet överreagerade även Securitas eller så störde ni mer än ni trodde. Mycket folk som pratar kan definitivt vara en störning för grannar, åtminstone om det är sent.
Jo men folk har ringt Securitas för att folk sitter och kollar på TV typ. Jag har bott där uppe i ett år och har ALDRIG behövt ringt vår hyresvärd. Vi har systemet att man ringer ned till en reception (vi hyr typ från ett hotell) och så ringer dom upp de som stör. Hjälper inte det så ska Securitas kontaktas. Men nu har liksom steget med receptionen hoppats över flera gånger och vaktbolag har tillkallats direkt. Liksom, en kväll satt vi ute vid 21-tiden och pratade i normal samtalston och då fick han som bodde i lägenheten samtal från receptionen.
Jag tycker inte att man ska stå ut med vad som helst, men vi bor i ett studentområde så lite "liv" får man kanske stå ut med. Sen tycker jag att man knackar på hos den berörda innan man ringer för vi har även systemet "2 (eller 3?) strikes and you're out". Alltså, man ringer inte (underförstått) bara för att folk kollar på tv..
Sen var lördagen kanske lite väl "extrem", så där kanske Securitas skulle ha kontaktas :) Men hög ljudvolym var det absolut inte! När jag var hemma hos mig, ca tio meter från där folk hängde så hörde jag absolut inte ett ljud.
 
@Masqueradee Min poäng var bara att oavsett hur gnälliga ens grannar är så gör ju inte Securitas nåt om det inte finns nån störning. Alltså är det ju inget problem om man nu vet med sig att man inte stör, då får de väl ringa hur mycket de vill.
 

Liknande trådar

S
Småbarn Jag har lite funderingar som känns rätt... tabu... :o Det är så att min sambo har två knoddar sen innan med två olika mammor.. Det...
Svar
11
· Visningar
1 547
Senast: Waern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp