Vem får hingsten gå med i sommar?

Om hingstfölet är tillräckligt fint kan han se fram emot ett liv i ensamhet. Nej, det gäller inte alla hingstar, men hos många av våra sporthästar innebär hingstliv att du i vuxen ålder aldrig får umgås med artfränder. Men är vår rädsla för att ha hingstar ihop egentligen befogad? Hur gör vildlevande hästar för att få det att funka, och hur reagerar hingstar när de hålls i grupp? Forskarna utmanar gamla ”sanningar” om att hålla hingstar för sig själva, i hingsthagar.
 
Här på gården har vi 2 hingstar som går på lösdrift. De har gått där i 2,5 år nu, halvblod. De är rätt hårda mot varandra, men skadorna har varit ytterst få. Tror de kommer ha mycket gott av det i framtiden.
 
Här på gården har vi 2 hingstar som går på lösdrift. De har gått där i 2,5 år nu, halvblod. De är rätt hårda mot varandra, men skadorna har varit ytterst få. Tror de kommer ha mycket gott av det i framtiden.
Tror det är vanligt att man blir lite förskräckt av hur hingstar leker och tror att de slåss, men som du säger, det kan gå rätt vilt till utan att det blir några skador.

Min kille har gått med sällskap hela livet, både med ston, andra hingstar och valacker. Han kan leka rätt hårt men de värsta skadorna vi haft är typ lite hudavskrap.
 

Bifogade filer

  • B65F1BBA-DA1E-4BC6-8B62-405A0EB3A15D.jpeg
    B65F1BBA-DA1E-4BC6-8B62-405A0EB3A15D.jpeg
    260,4 KB · Visningar: 40

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 706
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 645
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 550
Senast: MJLee
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 643
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp