Vem föreställer din idolbild?

Blandrastik

Trådstartare
Var hemma hos en bekant häromdagen och där hängde bilder på en känd person, typ 88 stycken i olika storlekar och färger.
Jag är ingen som sätter upp idolbilder, men började fundera, om jag skulle sätta upp en bild, vem skulle det vara på?

Så, vem föreställder din idolbild? Är det Chaplin, pappa eller påven? Berätta vem och ange också en motivering varför.
Jag börjar:

Min idolbild föreställer: Kapten Paul Watson, som leder miljöorganisationen Sea Shepherd.
Motivering: För att han inte ger sig och är en handlingens man. Just nu fokuserar han på att få slut på den närmaste rituella valslakten Grindadráp på Färöarna. Heja honom!

Nästa!
 
Var hemma hos en bekant häromdagen och där hängde bilder på en känd person, typ 88 stycken i olika storlekar och färger.
Jag är ingen som sätter upp idolbilder, men började fundera, om jag skulle sätta upp en bild, vem skulle det vara på?

Så, vem föreställder din idolbild? Är det Chaplin, pappa eller påven? Berätta vem och ange också en motivering varför.
Jag börjar:

Min idolbild föreställer: Kapten Paul Watson, som leder miljöorganisationen Sea Shepherd.
Motivering: För att han inte ger sig och är en handlingens man. Just nu fokuserar han på att få slut på den närmaste rituella valslakten Grindadráp på Färöarna. Heja honom!

Nästa!

John Lennon. Hans framtidsdröm är också min dröm, även om vi säkert inte skulle ha formulerat den exakt likadant idag.

"Imagine"

Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today...

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace...

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world...

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one
 
John Lennon. Hans framtidsdröm är också min dröm, även om vi säkert inte skulle ha formulerat den exakt likadant idag.

"Imagine"

Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today...

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace...

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world...

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one

Eftersom jag blir kallad drömmare av vissa totalt visionslösa och viljelösa i var och varannat inlägg så passar den extra bra. ;)
 
Jag tror att det hade blivit Fat Mike, faktiskt. En punkare som brydde sig skit om allt, men kom till sist på att man inte räddar världen med punkrock. Han röstade första gången 33 år gammal, och har efter det fått massvis av unga vildingar att faktiskt tänka efter och rösta (demokratiskt).

Han beter sig fortfarande som om han vore fem år, super, knarkar och fånar sig. Men samtidigt tänker jag att han är så otroligt viktig för alla ungdomar. Det är inte bara tråkiga fånar som intresserar sig för politik, och man fixar inte världens problem med att slåss.

Plus att de gör jävligt bra musik!
"the benevolent and wise are being thwarted, ostracized, what a bummer! the world keeps getting dumber"
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp