Bukefalos 28 år!

Vem ska stå för feltagna röntgenplåtar?

Sammet

Trådstartare
Vi var och röntgade en av hästarna i början av veckan.
Det tog ett väldigt långt tag och de fick ta om flera gånger, fastän hästen var stilla, det var inte dens fel.

Det visade sig att veterinären som röntgade gjort fel med apparaten bla.

Kommer hästägaren att få betala de feltagna plåtarna?

Vissa plåtar höll jag i själva plåten när hon tog fotot (eller vad det heter). Två-tre av dessa blev fel, kan hästägaren få betala dessa? (fast jag anser att om de bad om min hjälp och det blir fel så är det deras eget ansvar. Men jag kanske har fel?)


Bra att veta när fakturan kommer...
 
Vi hade samma problem när vi var in med en häst, och de tog INTE med de galna bilderna.
 
Man tar betalt för lästa bilder. Alltså de som veterinären tolkat och använt i diagnosställandet.
 
Du behöver inte betala för de "knasiga" bilderna.

När valacken hade spiktrampet så försökte de ta plåtar med kontrastvätska insprutat i spiktrampet för att se om det gick bakom senan. Vi kämpade i en TIMME, men min valacks magiska hovar åt upp kontrastvätskan så det fungerade inte. Det togs säkert TIO plåtar, alla misslyckade (inget fel på kvaliten men kontrastvätskan försvann ju innan vi hann ta plåtar). Jag började få lite ångest efter fem plåtar och undrade hur mkt kalaset eg skulle kosta.

De debiterade för NOLL plåtar eftersom de inte gick att använda såsom tänkt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 742
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 185
Senast: Skjøldur
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 195
Senast: Trissa
·
Ekonomi & Juridik Förra veckan skadades min häst så illa hos fodervärd att hon fick tas bort. Idag får jag en faktura från Evidencia på kostnader kring...
Svar
8
· Visningar
1 589
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp