Vem skulle du vilja äta middag med?

Jag har ett vykort hemma som väl säger det ganska bra....
20180826_215753.jpg

Maten blir väl irländsk pubmat. :D
 
Madonna. Hon verkar otroligt fascinerande som person. Jag är inte en sån människa som blir starstruck och förstår annars inte poängen med att träffa sina idoler (de är ju bara människor de också och såå intressanta är inte människor tycker jag) men Madonna hade varit intressant att träffa och prata med.
 
Min första tanke var danska drottning Margrethe. Jag vet inte vad vi skulle äta riktigt men jag antar att vi skulle säkerligen röka väldigt många cigaretter. Jag har förvisso slutat med sådant men skulle nog offra mig för henne, särskilt om hon tar på den magnifika gröna klänningen hon hade när Victoria och Daniel gifte sig.
 
Kul att höra om alla. Jag funderar fortf själv på vem jasg skulle vilja äta middag med..

Hmm... kanske Mark Zuckerberg

Över en redig kräftskiva! Behövs väl lite mer folk dock..
 
Bruce Springsteen skulle vara trevligt. Hade såklart velat höra massor om hans musik.

Annars någon från morgonpasset i P3, då hade jag absolut inte fått en tråkig stund. Helst då Hanna, Kalle eller Kodjo. Eller Linnea eller Sara från PP3. Prata kan de ju iaf hela gänget :D
 
Jag har ingen aning! Det känns som att en middag med Michelle Obama skulle kunna vara trevlig, lättsam och intressant, men det finns säkert nån jag ännu hellre skulle välja.

Eller förresten! Shane Dawson! Min absoluta favorit-youtuber. Förutom att jag ser upp till honom, han har gjort en otrolig resa, han har garanterat massor att berätta om så verkar han dessutom vara en fantastisk lyssnare. Vi skulle käka stora mängder snabbmat, och glass till efterrätt :)
 
Ja det hade varit intressant att prata med honom på tu man hand, om hans lite udda BFF George W Bush tex! :D
Haha, jo han har ju snirklat till sig sessioner med en hel del intressanta människor. Bff är nog att ta i iofs. :D Har läst lite där han svarat på hur han resonerade kring just Bush.
Den intressantaste frågan som vare sig han eller någon runt honom svarar på är vad för nära döden-upplevelse han hade för ca ett år sen som blev livsomvälvande för honom. Han har ju varit väldigt öppen om saker som hänt honom tidigare men nu tiger alla som musslor.
Men den som lever får kanske se. :)
 
Annars någon från morgonpasset i P3, då hade jag absolut inte fått en tråkig stund. Helst då Hanna, Kalle eller Kodjo. Eller Linnea eller Sara från PP3. Prata kan de ju iaf hela gänget :D
Så olika det kan vara, det gänget är mina utan jämförelse största... inte hatobjekt men kanske ogillaobjekt, i radiomedia... men nu blev jag OT. :D

Själv hade jag gärna ätit middag med Kim Jong-Un som tidigare föreslagits eller kanske Barack Obama eller Bernie Sanders. Prinsessan Victoria skulle också ligga bra till, liksom George Lucas eller litet högoddsat hästtränaren Warwick Schiller eller roadracingvärldsmästaren Mick Doohan.

Menyn vore nog inte så kritisk, vill jag ha en rent gastronomisk upplevelse så kan jag ha den med vem nästan som helst. Men något inte för tungt och stabbigt - kanske grillad fisk som varmrätt. Hade gärna ätit utomhus, en sommarkväll. Vin till maten, och en god stout till lägereldshänget. :)
 
Har en kollega som jag mer än gärna hade ätit middag med. En mer vältalig, utmanande, smart, intressant och innerst inne varm människa har jag inte sprungit på innan. Skulle vilja ha lite mer djupgående samtal än vad som hinns med mellan möten eller över en lunch! Vegetariskt och vin på något avslappnat hak.

I andra hand, John Green. Är imponerad över hans författarskap som är om så alldagliga saker, men med en tvist och där igenkänningsfaktorn är så hög men ofta ganska långt från min eget liv. Gillar hans sätt att skriva och tror det hade kunnat vara väldigt trevliga samtal. Han verkar dessutom både rolig och smart generellt. Samma meny och plats som ovan! :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 695
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 804
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Eller Deppmaten. Ja ni hör, jag har förmodligen förläst mig på flåshurtig populärvetenskap men jag har heller inget att förlora. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: Brassneck
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 437
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp