Vem står för det accepterade rumsrena hatet idag? Du?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så helt seriöst är det alltså inte rasism/främlingsfientlighet enligt dig och ditt tidigare inlägg att ”invandrare hör inte hemma här”?

Det är ett väldigt luddigt uttryck. Vad menar vederbörande med att de inte hör hemma här?

I svensk debatt får man ju så gott som av samtliga partier höra att invandrare som inte anammar den svenska synen på exempelvis demokrati och jämställdhet, inte hör hemma i Sverige.
 
Nej. Baserat på juridisk status som medborgarskap , så har man olika rättigheter. Det har inget med ras, etnicitet eller kultur att göra eller passa in att göra. Totalt irrelevant.
Fast nu gör du det hela till en diskussion om semantik. Du vet mycket väl vad klorim avser med sin fråga.
 
Det är ett väldigt luddigt uttryck. Vad menar vederbörande med att de inte hör hemma här?

I svensk debatt får man ju så gott som av samtliga partier höra att invandrare som inte anammar den svenska synen på exempelvis demokrati och jämställdhet, inte hör hemma i Sverige.

Hörru du . Det är DU som utrycker din åsikt här . Linda inte in det du förkunnat med att ”andra” ”poliktiker” osv har med dina förkunnanden att göra ?

Det är helt skrämmande att göra som du gör nu - att komma med påståenden och argument osv men när du sen stöter på patrull Linda in det som att åsikterna är någon annans (poliktikerna, samhället , vissa) osv.
 
Hörru du . Det är DU som utrycker din åsikt här . Linda inte in det du förkunnat med att ”andra” ”poliktiker” osv har med dina förkunnanden att göra ?

Det är helt skrämmande att göra som du gör nu - att komma med påståenden och argument osv men när du sen stöter på patrull Linda in det som att åsikterna är någon annans (poliktikerna, samhället , vissa) osv.

Vad har du fått det ifrån att det skulle vara min åsikt? Det är det absolut inte.

Jag diskuterar ämnet eftersom jag tycker att vissa drar sig med ord som rasism och främlingsfientlig när de tror att det gynnar dem i debatten, snarare än att det har saklig grund.
 
Det är ett väldigt luddigt uttryck. Vad menar vederbörande med att de inte hör hemma här?

I svensk debatt får man ju så gott som av samtliga partier höra att invandrare som inte anammar den svenska synen på exempelvis demokrati och jämställdhet, inte hör hemma i Sverige.

Jag ser inte det luddiga alls? Om man säger att ”invandrare inte hör hemma” i Sverige menar man väl just att Sverige är till för etniskt svenska personer endast? Vad skulle man annars mena?
 
Vad har du fått det ifrån att det skulle vara min åsikt? Det är det absolut inte.

Jag diskuterar ämnet eftersom jag tycker att vissa drar sig med ord som rasism och främlingsfientlig när de tror att det gynnar dem i debatten, snarare än att det har saklig grund.[/


Då får du nog bidra med något lite bättre om det ska framstå som att du bara helt objektivt är intresserad och reflekterar 👍
 
Hörru du . (Igen)
Blanda inte in mig i något kollektivt svar som du gör här.
Bemöt de konkreta frågor du fått istället så blir det en mer seriös debatt.
Hur anser du att jag är främlingsfientlig ?

Inlägg #283 uppfattade jag som fördomsfullt och främlingsfientligt.
 
Det är ett väldigt luddigt uttryck. Vad menar vederbörande med att de inte hör hemma här?

I svensk debatt får man ju så gott som av samtliga partier höra att invandrare som inte anammar den svenska synen på exempelvis demokrati och jämställdhet, inte hör hemma i Sverige.

Varför skulle inte invandrare åtnjuta samma åsiktsfrihet som helyllenazister? Det vore befängt .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp