Vem tar man hjälp av i Göteborg vid inkörning

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare BIGmamma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 425
B

BIGmamma

Har en 3 årig Gelderländer på foder som vi gärna villköra in. Bor i Göteborg. Finns det någon kunnig i trakterna man kan antlita och ta hjälp av. Någon som vet?

Sv: Vem tar man hjälp av i Göteborg vid inkörning

Har du tittat in på kuskringens hemsida??

Anna-Carin

Kolla på travet om någon kan hjälpa dig.

Om du kan förflytta dig till Fjärås så har du Nordhallänningarna. Kolla på www.ksnh.nu

Jag säger såhär: undvik travet om du vill ha en väl inkörd häst.

Vill du skicka hästen eller vill du åka på träningar i din närhet?
Det är ju tyvärr ont om träningar, men ofta har brukssidan mer aktiva inkörningsdagar, så hör med dem om inkörning!

Jag vet inte vad som är bäst. JAg vill nog vara med tror jag. Kan fixa tömkörning själv. men det är detta att sätta vagn bakom som är lite läskigt.

Ja, då ska man vara två duktiuga framme och en duktig bak som håller i tömmarna, vara på inhägnat område.

MKänner du inga riktiga hästmänniskor som kanske har lust att vara med? Folk som hanterar unghästar dagligen är bra folk med.

Ska du bara ha hjälp vid enstaka tillfälle just vid vagnens påsättning kan travfolket duga alldeles utmärkt, de är tuffa!

Som jag skrev innan så ta kontakt med travet. Hästen är ju redan så förberedd så dom ska nog hinna hjälpa dig några enstaka gånger.

Skall höra mig för bland häst folket runt oss. Annars kanske det blir travet, Tusen tack!

Liknande trådar

Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 420
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
838
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
17
· Visningar
745
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
393
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈