Vem tillverkar mina tyglar?

Jag har såna tyglar som jag köpt på GeKås för många år sen och som jag inte använder just nu då jag behöver "stropparna" för annars tappar jag tyglarna eller blir sittandes med spännet mellan händerna när jag tappar kraften i händerna att krama händerna om tyglarna....

Ska kolla konditionen på tyglarna om dom är i användbart skick...
 
Jag har ett par supersmala, och jättetunna, från hunter. Ser dem ibland i islandshästaffärer. De är de absolut tunnaste jag sett. Tyvärr hakar, men de borde bara gå att lämna in och få ändrat.
 
Jag har ett par supersmala, och jättetunna, från hunter. Ser dem ibland i islandshästaffärer. De är de absolut tunnaste jag sett. Tyvärr hakar, men de borde bara gå att lämna in och få ändrat.
Tack! Hittar inga utan stoppar när jag googlar runt tyvärr.
 
Jag har ett par treadstone som har gummiinsida. Är dom smalaste tyglar jag haft och dom enda som passat mina små händer. Har dock haft dom i några år så vet inte om dom finns kvar. Inga stoppar och vanliga spännen vid bettet. Mjukt fint läder.
 
Jag har ett par treadstone som har gummiinsida. Är dom smalaste tyglar jag haft och dom enda som passat mina små händer. Har dock haft dom i några år så vet inte om dom finns kvar. Inga stoppar och vanliga spännen vid bettet. Mjukt fint läder.
Menar du sådana som är läder på ena sidan och gummi på andra?
 
Hej! Nu har jag mätt och fotat, verkar som om man inte kan ladda upp bilder i PM, så här kommer tyglarna för allmän beskådan. :P

De är ca 150 cm långa från spänne till spänne, och ca 2 mm tjocka. Enligt min hövåg väger de 165 g, kan nog diffa lite då den inte verkar vara sååå exakt. Men ungefär. :)
 

Bifogade filer

  • tmp-cam-930865320.jpg
    tmp-cam-930865320.jpg
    55,2 KB · Visningar: 41
Ser nu att det står "full" inpräglat, kanske inte är islandstyglar då. Men är väl inte relevant om nu resten skulle stämma. :)
 

Bifogade filer

  • tmp-cam-2042397771.jpg
    tmp-cam-2042397771.jpg
    67,1 KB · Visningar: 36

Liknande trådar

Utrustning Min häst har fått tygelskav den här vintern så tänkte att jag kanske ska försöka byta tyglar. Har nu lädertyglar med gummi på insidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 526
Senast: MiniLi
·
Utrustning Helflätade tyglar, finns det att få tag på nu för tiden? Jag är på jakt efter ett par hyfsat smala (max 15 mm), i storlek full. I bra...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Elendil
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 343
Senast: hastflicka
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 559
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp