Vem var/är fullblodshingsten Mintage?

Sv: Vem var/är fullblodshingsten Mintage?

Tror det beror lite på var i landet man bor. Förutom de två jag nämnde så har jag sett en del av en Mintage-Hartung också, så ur mitt perspektiv så är han en av de vanligare fullblodshingstarna i halvblodsaveln.
 
Sv: Vem var/är fullblodshingsten Mintage?

oh en sån tråd! :D
jag sökte ju också på mintage då, och fick upp denna länken..
alltså, jag älskar min häst så otroligt mycket. hon är efter mintage och hennes mamma har okänd härstamning men troligen korsning nordsvensk/hbl.
och det är som ni säger, hon är orolig i munnen, byggd i nedförsbacke (därav jobbigt att trampa under sig) och helt orädd för hinder och allt som kan vara läskigt. en superstadig men pigg häst.

kolla mina bilder om ni vill, salome heter hon! :heart
 
Vet någon? Nån som har en avkomma efter Mintage rentav?

Jag är väldigt väldigt nyfiken eftersom min häst betäcktes med honom 1996 långt före jag köpte henne. Tyvärr vet jag inget om var fölet är idag, men det vore så kul att veta lite om hingsten. Kunde inte hitta nåt när jag sökte på hans namn :(


Hej hittade detta inlägget när jag försökte hitta lite mer info om min häst stamtavla...vet inte om du är aktiv här längre men har ett sto född 1996 från Mintage
 
Hej hittade detta inlägget när jag försökte hitta lite mer info om min häst stamtavla...vet inte om du är aktiv här längre men har ett sto född 1996 från Mintage

Om man klickar på namnet kan man se när en användare var här senast. Om namnet inte går att klicka på betyder det att det var väldigt länge sedan som nicket var aktivt, som i den här 17 år gamla tråden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Hästvård Är det någon som vet vad detta är? Ser ut som nåt svart, smuligt klet på baksidan av ponnyns örontippar. Hon har haft så sen vi köpte...
Svar
2
· Visningar
1 100
Senast: Thera
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 080
Senast: Sirap
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Den siarlösa ulvleken
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp