vems ansvar..

LadySara

Trådstartare
nåra hus bort från vårat stall finns en familj med en stor svart hund som alltid är lös... När vi rider förbi händer de lite titt som tätt att hunden kommer utfarande på vägen skällandes å försöker bita hästarna i bakbenen.. samma hund brukar vara nere i våra hästhagar å jaga hästarna..

vad händer om min häst sparkar hunden så illa den behöver vetrinärvård?? eller avlivas? är de mitt fel som sitter på hästen eller är de hundägaren som inte har koll på vart hunden är?? lika i hagen om hunden blir sparkad där.. vems ansvar är de??
 
Hundägaren ansvar att hålla koll på sin hund med såna saker. en sådan hund ska vara kopplad.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 878
Senast: jemeni
·
Ekonomi & Juridik Först och främst: jag undrar inte på grund av att en risksituation uppstått, utan "bara" på grund av att det är en hel del hundar i...
Svar
5
· Visningar
2 010
Senast: Happimess
·
Anläggning Hej! Tänkte fråga om någon är kunnig på hur det funkar med stigar och vägar genom ens mark, och vad/om man har rätt som markägare att...
2
Svar
35
· Visningar
4 816
Senast: ameo
·
Ridning Hej! Jag behöver råd! Min kompis köpte sin första häst för ett par månader sen, har innan dess ridit hästen hela året utan några som...
2
Svar
20
· Visningar
2 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp