Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Om hyresgästs häst tex kommer lös och trampar sönder grannens gräsmatta, eller ställer till med nåt annat, är det då hästägarens ansvarsförsäkring som ska träda in, eller är det min, som stallupplåtare och hyresvärd?
Har den exempelvis rymt från hagen så är det rimligen den som är ansvarig för stängslet som är ansvarig. Sedan gäller det givetvis att det finns ansvarsförsäkring för att den ska kunna gälla.
Ja det beror på omständigheterna vem som kan ställas till svars. Stallägaren kan knappast bli skyldig om hästen kommer lös när ägaren är ute och rider och ägaren kan knappast bli skyldig när den har lämnat en häst några månader på tillridning och lämnat över ansvaret.
Ekonomi & Juridik
Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare.
Vi har en ponny sedan 3 år...
Hästmänniskan
Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er.
Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att...
Ekonomi & Juridik
Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
Kropp & Själ Efter att ha hamnat på akuten när jag jobbade med feber som typ 25 åring så jobbar jag inte med feber. Jag skulle vara hemma vid halsont...