Vems namn på boxskylten?

Sv: Vems namn på boxskylten?

Självklart ägarens namn om man nu måste skriva ut ett namn överhuvudtaget.

Däremot så skall ju dina kontaktuppgifter finnas nån annanstans lätttillgängligt.
 
Sv: Vems namn på boxskylten?

Hästens Namn
född år xx
e xxx
u xxx - ue xx
ägare XX
fodervärd/medryttare/skötare (vilket som gäller i respektive fall) xx

Helt klart är det, det rätta och vad jag har sett runt om i olika stallar.

Jag skulle faktiskt bli väldigt upprörd om fodervärd/medryttare/skötare till min häst, enbart skrev sitt namn på hästens boxskylt, sen får folk kalla mig barnslig.

Mvh

IngelaH
 
Sv: Vems namn på boxskylten?

Jag håller med, har haft två olika foderhästar själv och aldrig någonsin så har det ens slagit mig tanken att titulera mig som ägare till hästen, det skulle jag se som ett GROVT övertramp.
Skulle jag någon gång lämna min häst på foder så skulle jag verkligen ta illa vid mig om det stod någon annan som ägare än mig. Jag är alltid ägare till min häst oavsett vem som sköter om den.
 
Sv: Vems namn på boxskylten?

Vi har inte ägarnamn på någon av skyltarna i stallet, det står bara hästens namn, bild och härstamning.
 
Sv: Vems namn på boxskylten?

På min första foderhästs skylt stod det ägare: NN och fodervärd: Torill
Med min andra stod jag kvar hos ägaren precis som du men där hade alla hästarna likadana skyltar där det bara fanns utrymme för ett namn på ägaren. Ägarens namn stod kvar men alla visste ju självklart att det var jag som var ansvarig. När jag köpte hästen så fick den genast en ny skylt med mitt namn istället (kändes lite stort att se mitt eget namn där helt plötsligt faktiskt). På mitt skåp stod dock mitt namn och mina telefon nummer redan innan.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 274
Senast: Smedholt
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 474
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 971
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp