Venus D vs Top Dressage

Centaur

Trådstartare
Någon som har ridit i båda?
Vad är egt skillnaden?
Har själv TD och funderar på en Venus...
(Hittat en brun i rätt stl! :bump: )

Sv: Venus D vs Top Dressage

skillnaden är ju att Venusen har "flexande" bom som hjälper en när man ska trampa o piaffera hästen, i övrigt är dom väldigt lika i utförandet och när man sitter i dom. + att Venusen har kalvskinn.

Så om han får en Venus kan han piaffera? :idea: :D

Jo, kalvläder är ju bra, man sitter ju bättre då. Och det kan vara en fördel på Arrow... :angel:

Hej. Jag har ju en TD, som är hal att sitta i.
Upplevde Venusen som mkt mjukare i sätet och inte lika hal.

/W

Okej tack!! Upplevde du någon skillnad i passformen för hästen? Eller var det ungefär samma?

Jo passformen var lika, venusen jag testade var bara lite för bred för min häst.

Okej tack, Har hittat en brun Venus D och jag är ju så kär i bruna sadlar... :o Den är samma stl som min TD så då borde den ju passa.

Ja det är snyggt med brun sadel, vilken färg har din häst?
Jag har svart sadel på svartbrun häst.

Han är fux och klär bäst i brunt, la ut bilder på honom i brun och svart utrustning här för ett tag sen, och 99% röstade på brunt. ;)

haha jag tycker faktiskt du ska försöka få tag i allt som går för att sitta kvar så länge som möjligt på din häst :rofl:
jag tyckte Top Dressage o Venusen var lika att sitta i, kändes som samma sadel i stort sett.

Ja det tycker jag med, haha!! Har funderat på att binda fast mig.... :p

Nu kan jag uppdatera med min åsikt! :D Fick min Venus igår och den är sååååå fin! :love:

Den har lite mindre knästöd än TD men jag satt jättebra ändå, som limmad. Den var väldigt mjuk. Arrow gillade den helt klart, han gick jättefint trots att det blåste och regnade, vilket han hatar. Så vi är nöjda. :bow:

Så du köpte den? Va kul!
Håller med karatefisken, nu vill vi se bilder på ett välmatchat ekipage! :p

Jo om det slutar regna nån gång så kanske det kan bli några bilder.... :p

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 762
Senast: mamman
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 044
Senast: MiniLi
·
Utrustning I väntan på att köpa häst så har jag funderat på att skaffa ordentlig och säkrare utrustning. Har försökt googla på både engelska och... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 820
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈