Veredus Carbon gel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Felway
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 8 264
Sv: Veredus Carbon gel

Finns det? Inte på den hemsidan jag kollade! Men kanske på Hästbiten då, får ta mig en tur dit i veckan :)

Okej, var ju det jag misstänkte! Min(a) har också strl. ponny i andra benskydd (Eskadron osv...)

Haha, de där benskydden låter ju riktigt häftiga! :angel:
Borde ju vara snyggt på en ponny, eller?! :idea: (:rofl: )

Ja, jag har två uppsättning :crazy: En till tävling och en till vardags, Har både de svarta och dom bruna. De är grymt bra! Har aldrig haft ett par bätte skydd. De har super passform och de skyddar mycket bra. Giller framför allt baksydden. De skyddar hela kotan, och inte bara delar av dem och samt en bit upp på benet!

Kan bara prata positivt om dem!

KL

Har ett fram och bak, är mer än nöjd... Perfa passform och sen även snygga:D Bakskydden är dom nog jag gillar mest, då min är svår att hitta passande skydd och som inte snurrar... Det är veredus och eskadron som inte snurrar på henne ;)

Jo, jag håller med. Inga supersnygga skydd, men jag tror väldigt praktiska just med den knäppningen. Hade tänkt mig att ha dem som hagskydd eller bara till vardags ute i skogen etc. Just nu har hästen Eskadron, men kardborren blir snabbt dålig så det händer att ett benskydd flyger av i hagen när hästen busar lite :angel:
Så jag tänkte att dessa kanske sitter bättre!
Lite smått irriterande att knalla runt i hagen och leta efter ett benskyd..

varför har ni skydd på hästarna när de går i hagen?:confused:
det finner jag högst märkligt måste jag påstå..

varför har ni skydd på hästarna när de går i hagen?:confused:
det finner jag högst märkligt måste jag påstå..

Många tävlingshästar har det:D Hästarna på jobbet har det men då snackar vi DYR DYRA hästar. Dels för att höja säkerheten men kan inte ge dig något direkt jätte bra svar:D

Haha, lite rörig är du allt :angel: :)

Men det var just därför jag ville satsa på dessa som hag/vardagsskydd, därför att jag är urless på andra "billiga" som bara går sönder/kardborren släpper/hästen tappar dem i hagen...
Om man räknar ihop summan av alla benskydd mina hästar har tappat/förstört så skulle det bli lönsamt att köpa dessa om de håller vill säga! ;)

Det är helt onödigt att du köper dom och har dom i hagen. köp ett par damasker från h**ks och ha ute. dom sitter perfa, Det sätter vi på ELITEN hästarna på jobbet och dom sitter kvar efter en dag ute i hagen ;)

Det är helt onödigt att du köper dom och har dom i hagen. köp ett par damasker från h**ks och ha ute. dom sitter perfa, Det sätter vi på ELITEN hästarna på jobbet och dom sitter kvar efter en dag ute i hagen ;)

Har man "elit"hästar så kanske man vill skydda senan också, liksom där det gör mest skada... Dessutom har jag själv sett hur sådana skydd har suttit vridna/ nedtrampade runt kotan vid insläpp efter någon timme i hagen.

Så, för dig kanske det är onödigt, men inte för alla ;)

Har man "elit"hästar så kanske man vill skydda senan också, liksom där det gör mest skada... Dessutom har jag själv sett hur sådana skydd har suttit vridna/ nedtrampade runt kotan vid insläpp efter någon timme i hagen.

Så, för dig kanske det är onödigt, men inte för alla ;)

jo men då kan du köpa ett par skydd som är copy av veredus... Hästarna där jag jobbar (elit) har vanliga H**KS skydd (både damasker och senskydd) ute och dom sitter perfa så länge dom hålls rena.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 746
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 505
Senast: Edla
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 548
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka