Veredus Carbon gel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Felway
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 8 264
Sv: Veredus Carbon gel

Haha, jag tycker också de är lite små-coola men ändå inte supersnygga :D
Vet inte exakt hur betalningen går till när man beställer utomlands men det borde inte vara någa problem!

lite väl lyxiga kanske att h som hagskydd :crazy:

Men snälla, bestäm dig! :cool: Nyss skrev du att de såg tråkiga ut, inget som du vill ha. Nu är de för lyxiga att ha i hagen?! De tolkar jag som om du tycker detta är fina/bra skydd...

Varför skulle de vara för lyxiga att ha i hagen? De kostar ju omkring 700-800 kronor, inte särskilt mkt. mer än Eskadron. Vad använder du för benskydd till vardags/som hagskydd då? B*rjes?
Jag satsar hellre på bra kvalitet än att köpa billigt skräp som ger hästen skav och håller några månader...

Näe men precis! Dom är inte alls super snygga, mest roliga och coola för att dom är lite ovanliga och inte helt traditionella eller vad man ska säga:p

Felway skrev:
Men snälla, bestäm dig! :cool: Nyss skrev du att de såg tråkiga ut, inget som du vill ha. Nu är de för lyxiga att ha i hagen?! De tolkar jag som om du tycker detta är fina/bra skydd...

Varför skulle de vara för lyxiga att ha i hagen? De kostar ju omkring 700-800 kronor, inte särskilt mkt. mer än Eskadron. Vad använder du för benskydd till vardags/som hagskydd då? B*rjes?
Jag satsar hellre på bra kvalitet än att köpa billigt skräp som ger hästen skav och håller några månader...

Haha visst är jag rörig :p
Jag tycker de ser tråkiga o vill inte ha dem. Men de är säkert bra o sitter säkert bra oxå.
Men jag skulle inte lägga så mkt pengar på ett par hagskydd som ofta går sönder väldigt fort, i hagen brukar jag använda strykisar från källquist för 150:- sitter bra inga skav o helt okej kvalitet.
Till vardags använder jag när jag rider verdus pro light eller eskadron.

Det finns 2 sorter av dessa skydd
1 Samma form som på bilden men utan Carbon (Kolfiber, stenhårt som sitter utanpå senan och insidan av kotan fram o bak, och utan gel inuti.) De kostar ca 750 fram bak vet jag inte.
2 De som är på bilden, med stenhårt Carbon som skyddar mot slag och gel inuti. Dessa kostar 1100 fram och 900 bak.
Var i en hästaffär igår och såg dem och kunde inte motstå dem:love: De är allt annat än plastiga och billighetskänsla!! Har två hästar med ganska olika ben, skydden satt helt perfekt på båda. De är defenitivt mina nya älsklingsskydd!!(hästarnas också:D ) (och Marcus Enings, det är han som har tagit fram och utvecklat dem)

Måste lägga till att Versdus Pro Light inte känns så värst roliga när de här finns...

Okej, så det finns olika. Vilken hästaffär var du i? Har letat efter dessa men inte kunnat hitta.... Bor också i Sthlm.

Haha, lite rörig är du allt :angel: :)

Men det var just därför jag ville satsa på dessa som hag/vardagsskydd, därför att jag är urless på andra "billiga" som bara går sönder/kardborren släpper/hästen tappar dem i hagen...
Om man räknar ihop summan av alla benskydd mina hästar har tappat/förstört så skulle det bli lönsamt att köpa dessa om de håller vill säga! ;)

Japp, och de skulle passa utmärkt på min sportiga busponny :angel:
Haha, har letat efter ett par "häftigare" skydd länge, börjar ju bli lite uttjatat med Eskadron etc... :p

Lite väl saftigt att ha dessa som hagskydd?? Det är ju riktiga "fin-skydd", i princip som att ha läderskydd med ludd i hagen...:confused: Men du gör som du vill...:D

Okej, men de råder ju väldigt delade meningar här, om de är fina eller ej.
Personligen tycker jag de är snygga, lite annorlunda.
Mmm, kanske att de är för "fina" att ha i hagen, men vad gör man inte för sina älsklingar :angel:
Lite off topic, men det finns faktiskt en tjej i stallet som har läderskydd med fårskinnsludd på sin häst i hagen :p
Kan tillägga att vi inte har leriga hagar, så det funkar faktiskt även om hon får tvätta ofta...

så köp dem då o använd som hagskydd, din snobb ;) :p
Finns annars rosa senskydd på sharpman massa samma knäppning för lägre pris, köo dem istället :p :angel:

Jag har typ beställt carbon gel nu:p:D

Du kan ju annars kanske köpa den billigare varianten till att ha i hagen för det är ju samma knäppning å allt bara att det inte är gel på insidan och inte lika hård plast vid senan... Om jag skulle ha dom i hagen skulle jag nog köpt sånna...

Här är dom:
VER23P1.jpg

Snobb?! Det är jag verkligen INTE :o
Vill bara satsa på kvalitet på hästarnas utrustning, lönar sig i längden :bow: Har du nån bild på de rosa? :angel:

Fattar inte varför de bara finns i medium?

Inte jag heller :confused:
De lär ju knappast passa på min ponny, borde ju vara rätt stora?

Hoppas du blir nöjd med dina skydd! Jo, jag har faktiskt tänkt köpa den "billiga" varianten (att ha i hagen). För mig spelar det inte någon roll vilket märke hästen har på benskydden i hagen, det är själva knäppningen jag vill ha! Så om de skulle finnas liknande skydd, billigare, köper jag gärna dem! ;)

skojade bara lite ;)
tror även de finns i limegrönt o ljusblå :angel: har ingen bild men en kompis jobbar där så jag får be henne knäppa lite, de är som gummi, helskumma :p

Det beror på hur stor ponny du har..Jag har ett par veredus pro light som är i medium (min häst skulle kunna ha L men dom i affären typ övertalade mej att beställa medium..) men hur som helst så tror jag faktist att typ en D-ponny skulle kunna ha medium.. Men jag kan mäta mina å säga till sen när jag får dom om du vill?

M borde ju bli stort, har S i mina vanliga verdus o de är mycket längre o större än mina eskadron i pony size....
har oxå en d o de är ju på gränsen till för långa för henne.

kl
Carbon skydden finns visst i stl S. :)
En D ponny kan inte ha stl M, jag hade en kraftig irländare och S var bra på honom. Dessutom är M skydden som stl F i andra skydd, min stora lady på 172 sitter M perfekt på.

Ja, gör gärna det! Jag har två D-ponnyer, den som skydden ska sitta på är rätt smäcker, har strl. ponny på andra benskydd.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 747
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 547
Senast: Edla
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 557
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka