Verkar skit kul..

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Scratch
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 969
S

Scratch

Det verkar skit kul att tävla fälttävlan!! Alla verkar så underbara och snäll.. ;) Men jag vet inte om jag vågar.. :crazy: Är lite feg av mig och det där med dressyr har aldrig varit min grej riktigt..
Men hur kan man börja träna hemma altså övningar och hoppa i skogen och så..

Verkar jätte kul men vågar man.. Det står mellan fälttävlan oc h banhoppnng som jag ska satsa på ..:bump:

Sv: Verkar skit kul..

du kan väl satsa på bägge! fast fälttävlan är ju roligast förståss ;)
och i debutant är inte hindrena så stora, så du kan ju testa och se om du gillar det

träna på att hoppa mkt olika konstiga hinder nu under innesäsongen så att hästen litar på dig även om den ska hoppa över konstiga saker.

och innan du ger dig ut på ordnade träningar kan det vara ett plus om hästen går i vatten så slipper du mkt problem sen.
passa på om du har nära till en sjö tex. och använd en annan häst som draghjälp i början om det går trögt

klart du ska börja me fälttävlan!! :D roligast!! som sagt de är bra att öva vatten, men även diken/gravar kan vara lite små läskiga;) träna åxå smala hinder..Lycka till!

Vi har en sjö precis här.. ska väll träna där i sommar men nu ska jag vänja henne vid konstiga saker så att hon litar på mig för det har ju fördelar i hoppning med..

Jag tycker det är en helt annan stämmning på fältävlan än på hopptävlingar. Som du säger är alla väldigt trevliga :)
Dessutom är fälttävlan helt klart roligast! Hoppning kan du ju göra på vintern.
Vad är det för häst du har?

en sak till, ut och galoppera mkt så att du tränar både dig och hästen, nyttigt att stå upp i lättsits mkt åxå!

Fälttävlan, helt klart. Men du kan ju tävla banhoppning också. det ena utesluter inte det andra.

Då gäller det att du får ordning på dressyren men testa ska du helt klart göra!

Tja, det är väl bara att du ger dig ut på terrängträningar nu i vår och ser om du och hästen gillar det. :)
Du behöver inte ha hoppat terräng innan du åker på träningar, det är ju det du är där för att göra. Men det är ju bra om man har hoppat lite banhoppning innan.

Det viktigaste är väl ändå att du har kontroll på hästen även vid hoppning och lite snabbare galopp ute. Annars är det lätt att det händer olyckor :crazy:
Så det som är bra att öva är tempoväxlingar i galopp ute och i skogen så att hästen lyssnar på dig där med.
Men du kan ju också lägga ut lite hinder i skogen, typ säckar, tunnor och sånt och hoppa över :D

Senast ändrad av en moderator:

Ja men nu är ju jag så feg:angel: men skulle vara kul att testa..:bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 338
Senast: Edla
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 156
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att... 2
Svar
22
· Visningar
3 187
Senast: Snowball
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 868
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur