Bukefalos 28 år!

Verkningstid ledtillskott

Balahé

Trådstartare
Hej alla ni som ger ledtillskott som ni anser fungerar! Om det redan finns en liknande tråd kanske moderator kan flytta detta inlägg?
Jag skulle önska svar på lite olika frågor från er.
Vad hade hästen för problem? Ev. diagnos?
Hur lång tid tog det innan du märkte skillnad när du började ge ledtillskottet? Om du haft uppehåll, hur lång tid tog det innan tillskottet sas "gick ur kroppen"?
Tog det kortare eller längre tid att uppnå full effekt när du började ge tillskottet igen?
Vilken dos ger du (rekommenderad, hälften, mer)?
Och såklart - vilket ledtillskott ger du?

Har nyligen införskaffat och börjat ge ett tillskott och hoppas återkomma med min erfarenhet längre fram.
 
Sv: Verkningstid ledtillskott

Gammal häst med vad som kan liknas med slitna inflammerade leder. Hon fick nypon och det tog ett par månader innan man kunde riktigt säkert säga att det hjälpte.
 
Sv: Verkningstid ledtillskott

Började ge min häst gurkmeja för ca 6-8veckor sedan.

Han är 19år och haft en hel del bekymmer med lederna sista tiden.

Han hade ömma bakknän, framknän och framkotor.

Bara nån vecka efter jag börjat med gurkmeja märkte jag skillnad, han trampa under sig bättre, blev piggare o gladare och rörde sig så mycket bättre.

Hade ute veterinären för en vecka sedan och han märkte nu inte av nått av bakknäna eller framknäna utan bara lite i framkotorna.

Så gurkmeja ska jag fortsätta med hädanefter :)

1 msk per dag i lite betfor.. jätte skillnad verkligen!

Hunden ger jag nyponpulver mot sin atros/dåliga höfter och även där har jag märkt markant skillnad.

Har aldrig trott på de "naturliga" alternativen men efter att ha sett dessa resultat har jag helt bytt åsikt :bow:
 
Sv: Verkningstid ledtillskott

Medelålders häst 16 år med ligamentsskada i bakknä med väldigt dålig prognos. Började ge honom Recovery EQ från Kanada. Märkte lite skillnad efter typ 2-3 veckor vilket sedan successivt blev bättre och bättre. Efter 3 månader var han helt okej. Använder det nu i perioder om jag upplever att han känns lite stelare än vanligt. Han är 19 år nu.
 
Sv: Verkningstid ledtillskott

Så, nu kan jag fylla på lite själv.
Ger Bioglucomin+HA åt min gamla stela häst. Hon har en del skador i bagaget och har på sista tiden haft svårare att trampa under sig och därmed få med sig ryggen (är ok veterinärt sett och skall enligt vet tränas som vanligt). Tyckte att hästen kändes smidigare efter en veckas behandling. Planerar att göra ett uppehåll när burken är slut för att se om det märks någon skillnad då. Har nämligen haft ET ute för behandling också under veckan så det har också hjälpt till.
 
Sv: Verkningstid ledtillskott

Har en häst på 21 år med en ligamentskada i framknä. Märkte förbättring på ca 2 v. Efter en månad markant bättre :-) Ger extraflex HA maxdos.
 
Sv: Verkningstid ledtillskott

Vi ger också Bioglucomin +HA till gamlingen och en som haft fraktur i en led. Tar ungerfär en vecka innan man börjar märka något och ungefär lika länge innan det går åt andra hållet. Vi ger underhållsdos 1 mått per dag eftersom de går på det hela tiden.
 
Sv: Verkningstid ledtillskott

Jag ger Superjoint åt min häst och det tar 2-3 veckor innan effekt går i och ur.
Han blir mjukare och knäppet från lederna minskar.

Har tyvärr inte märkt någon effekt av gurkmeja på honom.
 
Sv: Verkningstid ledtillskott

2-3 månader tyckte jag att det tog innan det blev en markant skillnad. Tidigare var det mer kan kanske blivit bättre. Däremot tog det bara ett par veckor utan tillskottet innan jag märkte en markant försämring. Fodrar med Cortaflex.
 
Sv: Verkningstid ledtillskott

9-årigt varmblod med dålig tillverkning av ledvätska. Blev rekommenderad bioglucomin +HA av vet och det tog ca en vecka innan jag märkte någon effekt och likdant på andra hållet. Gav rekommenderad dos. Tyckte i höstas att det inte gav nån effekt längre (14 år nu) och gick över till trikems rena HA syra. Tog ca 2-3 veckor innan jag märkte något och jag är mycket nöjd med det :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 825
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 291
Foder & Strö Har under sista året gett min häst Kraffts Gastro Support då hon lätt blir lös i magen vid minsta foderförändring. Burken tog slut för...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp