Vet ärligt talat inte vilket forum detta passar i...

Sv: Vet ärligt talat inte vilket forum detta passar i...

Men köttmängden ökar ju inte genom betet, bara fettet vilket inte ger betalt.

'
Nej det tyckte jag med. Men å andra sidan så borde det ju finnas en anlednign till att de får gå på bete.
 
Sv: Vet ärligt talat inte vilket forum detta passar i...

Bete en vecka kostar generellt mindre i tillsyn och foder, samt stallplats. Skulle tro att det är anledningen.
 
Sv: Vet ärligt talat inte vilket forum detta passar i...

Hagarna måste ligga i direkt anslutning till slakteriet för att inte misstänkliggöra? Då blir det ramaskri om att hästarna går och väntar på sin död och ser dina kompisar bli slaktade.

Tvärs över vägen, dvs i direkt anslutning till slakteriet, går det redan hästar. Tror inte att det är slakteriets hästar dock. Men jag tror knappast att de far illa. Hästarna slaktas väl inomhus, så det är väl ingen som ser något av det?
 
Sv: Vet ärligt talat inte vilket forum detta passar i...

Av avlivandet. Hästarna avlivas väl inomhus? Så det är väl inte så att hästarna i hagen mitt emot slakteriet ser när andra hästar avlivas?
 
Sv: Vet ärligt talat inte vilket forum detta passar i...

Fettbrist är nog inte så vanligt bland hästar jag vet att det är väldigt vanligt med fettavdrag.Hörde från välunderrättad källa att det bara var travare direkt från träning som inte fick fettavdrag.Slaktning sker inne i ett slakteri ,alla djur besiktas av vet före o efter slakt, hela proceduren sker efter en massa regler .Om man skickar en häst till slakt skall den slaktas direkt .
 
Sv: Vet ärligt talat inte vilket forum detta passar i...

min senaste häst slaktades ute på grund av att det bara gick att komma in i slakteriet via lastbil;) Så hon besiktigades i transporten, lastades ur och togs bort direkt.
 
Sv: Vet ärligt talat inte vilket forum detta passar i...

alla bryr sig inte om var hästen hamnar, den som vill ha en mycket billig och också gratis häst kan lätt skaffa det, om du inte har några speciella krav på mer att det är en häst.

Sen kan det väl också vara så att de går på bete i väntan på transport som går söder ut, där kg priset på köttet är högre än här i Sverige.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp