Vet inte vart jag ska ta vägen..

Any

Trådstartare
Anonymt nick. Vet ni vem jag är, så låt bli att skriva det här. Kontakta mig i sånafall på PM.

Sitter här och vet inte vart jag ska ta vägen..
Min sambo har tidigare (detta är tredje gången detta händer) sexchattat med andra kvinnor, trodde dock att han hade slutat pga. att jag hade ställt ett ultimatum.
Händer det igen så drar jag. Tidigare kunde jag se vart han var inne på webhistorik, men nu har han blivit snabb på att rensa och lämnar aldrig datorn utan att logga ut ifrån facebook.

Och det har hänt igen... Då han påstår att han har "ett problem" med detta så har jag spärrat alla dessa sidor på både hans dator och vårt wlan.
Samt installerat en keylogger på hans dator.

Vad jag kan se så har han försökt ta sig in på sidorna och hittat nya sidor.
Han har dessutom betalat en tjej för att visa sig i cam på skype..
Visst jag kanske har dragit detta steget för långt och "hackat" hans dator utan hans medtycke.. Men när jag såg hans chattloggar fick mig att spy..

Jag älskar ju han. Vi har planerat hela livet.
Lägenheten står på han. Jag har skulder och grejer hos hans föräldrar.
Jag kan omöjligt skaffa mig en ny lägenhet, då jag har alldeles för låg årsinkomst. Flytta hem till mamma är enda alternativet i såna fall.
Men alla grejer? Äger mer än halva lägenhetens möblemang. (stora garderober, soffa, sängram mm.)

Jag vet inte heller hur jag ska ta upp detta här. Han slutar på jobb om ett par timmar .. Jag behöver hjälp.
 
Senast ändrad:
Sv: Vet inte vart jag ska ta vägen..

Jag hade tagit upp det igen när han kommit hem. Du har ställt ett ultimatum, han vet vad som gäller, han söker ändå andra. Han medger att han har ett problem. Är han villig att ta itu med det här "beroendet"?

Jag hade temporärt flyttat hem och inte kommit tillbaka förrän han är av med beroendet. Successivt flyttat mina möbler om han inte påbörjat någon sorts behandling/terapi inom en viss period.
 
Sv: Vet inte vart jag ska ta vägen..

Jag hade inte klarat av att vara med honom, inte ens efter första gången för jag ser det som ett svek och otrohet. För att inte tala om att känna mig otillräcklig.

I ditt ställe ser jag inga hinder i att bryta upp. Dina skulder till hans föräldrar har han inte med att göra, du kan flytta hem till din mamma för tillfället och hyra ett mindre förråd eller dylikt för ditt möblemang eller sälja det till honom. Det praktiska är inte alls svårt, däremot är det svårt med känslor och sånt.

Du bestämmer ju själv hur du vill göra. Visst gjorde du fel som försökte styra honom genom att installera grejer på hans dator och hindra honom men i slutändan var det ändå han som förstört förhållandet. Din tillit till honom verkar ändå vara trasig, hur vill du göra? Kan den lagas?
 
Sv: Vet inte vart jag ska ta vägen..

Om du har för låg inkomst för att klara dig själv så sök hjälp hos socialen. Du ska inte behöva flytta hem till din mamma utan som vuxen har du rätt till eget boende.

Du bestämmer självklart själv om du vill ge honom ytterligare chanser men jag hade gått. Ett sådant svek hade jag inte velat stanna i.

Skulderna till hans föräldrar är ju just till hans föräldrar och är inget som han har rätt att lägga sig i utan det får du lösa med dem.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Allting känns så meningslöst. Jag försöker planera, ha mål som jag kan jobba mot. Men allting bara faller pladask hur jag än gör och...
2
Svar
21
· Visningar
2 974
Senast: Martenix
·
  • Låst
Relationer Hej kära buke. Jag har så ledsen och förkrossad att jag behöver skriva av mig och ha någon som lyssnar. För åtta år sedan träffa jag...
Svar
8
· Visningar
2 014
Senast: NotlikeI
·
S
Gravid - 1år hejsan! jag behöver bara skriva av mig och förväntar mig inge medhåll eller liknande, kanske tips och råd hur ja ska gå till väga/orka...
Svar
13
· Visningar
1 673
Senast: doglover
·
K
Övr. Hund Först vill jag bara berätta att jag av olika anledningar skriver under ett anonymt nick. Jag har en chans att ta emot en hund från en...
2
Svar
20
· Visningar
2 480
Senast: kalasnickname
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp