Jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv

Du skrev allra först detta:
Allting känns så meningslöst. Jag försöker planera, ha mål som jag kan jobba mot. Men allting bara faller pladask hur jag än gör och försöker.
Det verkar med andra ord som din grundproblematik handlar om att förstå hur du kan göra så att du upplever livet mer meningsfullt? Och jag tänker att du kan förstås hålla på och testa dig fram med olika ingångar till pluggande, jobbande, medryttarhäst eller inte, osv. Men i det här läget verkar det bara hantera själva symtomen, det verkar inte lösa orsaken till din vilsenhet och dina meningslöshetskänslor. Det är det jag menar med att du behöver fundera mer kring dig själv för att hitta din väg att gå. Det yttre löser sig lättare när man vet vad man vill. Detta kan du förstås göra med dina psykologer, men det går ju också att börja det arbetet på egen hand.

Vad jag tycker är styrkan med att lära sig mer om personlighetstyper är att man får nycklar till att förstå sig själv på ett tydligare sätt. Mycket handlar om att få en balans mellan ens olika egenskaper, i perioder när man mår dåligt kan det bli så att man omedvetet låter en del få helt fritt spelrum (tex känslorna). Det kan hjälpa att veta att ens typ har den tendensen och få tips på hur man kan väga upp det tex genom att påminna sig om att testa känslorna med logiskt tänkande eller att utveckla sin kreativitet.
 
Ber om ursäkt över ostrukturerat inlägg. Allt är ett enda virrvarr i huvudet. Men tips om vad man kan sysselsätta mig med, vare det är på fritiden, eller annat uppskattas. Jag har som sagt idétorka, men jag måste nog komma på något snart.

Ett spontant förslag till sysselsättning som kom upp ganska snart när jag började läsa din text är att du kanske kan börja skriva något? Noveller, dikter, dagboksanteckningar eller vad som helst. Jag tycker hela din text var väldigt bra skriven och du verkar ha känsla för språket. @Trissa verkade vara inne på samma sak? Man behöver ju inte skriva för att bli publicerad om du tror eller känner att det skulle skapa nya krav och olustkänslor, utan bara skriva för skrivandets skull. :)
I övrigt har jag nog inte så mycket matnyttigt att komma med tyvärr, annat än att jag hoppas du hittar och får den hjälp du behöver för att få livet på rätsida igen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur överlever en företagare innan företaget börjar gå med vinst? Blir de försörjda av en partner? Eller jobbar de heltid och kör...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 966
Senast: Wille
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 837
Senast: SiZo
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 384
Senast: Shaggy
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 417
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp