Vet ni hur??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare horsedream
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 705
H

horsedream

Vet ni hur en sex hästig hästbuss som klassas som BUSS, klassas ifall den får ett släp bakom sig??
Är den fortfarande under buss då eller har den blivit långtradare??
Dvs kan en person med C-körkort köra hästbussen med transsportvagnen??

*tacksam för svar*
Sköt om er och alla era vänner.

Sv: Vet ni hur??

Person med C-körkort får inte köra buss alls utan bara tung lastbil med lätt släpfordon. D-körkort krävs för att få köra buss och då får man koppla på ett lätt släpfordon. Vill man ha fler än ett eller ett tungt släpfordon krävs DE.

Klassas den som BUSS är det D-kort som gäller inte C. En som har C-kort får INTE köra buss öht.

Buss får köras med släp men kräver då DE.

Kolla på Vägverkets sida eller ring dom för besked.

horsedream skrev:
sex hästig hästbuss

Jag läste fel och fick det till "sexig hästbuss" först, och tänkte "oj, först stövlar, och här har vi en som tänder på bussar" :rofl: :rofl: :rofl:

Inte illa ment mot dig horsedream, men jag har lite problem när jag läser, så jag kastar lätt om stavelser...

Liknande trådar

Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
790
Senast: Tuvstarr
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 057
Senast: Ninnurur
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 567
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka