Vet ni något?

Sv: Vet ni något?

För några år sedan var jag med och "samlade ihop" ett 20 tal döda hundar som hade tinat fram efter en skogsbilväg. Då var det polisen som ville att det skulle ske utan stora skriverier eftersom de var rädda för att publicitet skulle skapa mer problem än det skulle göra nytta.

Lite "väck inte den björn som sover"-tänket!

Hundkamper i Sverige sker tydligen främst i redan kriminella grupper där polisen har andra prioriteringar än djurskydd överst på sin lista tex. narkotika och vapenbrott.

/Swat

Vad gjör polisen mot dessa anordnade hundkamper..ser mellan fingrarna??
Vi skulle ha lite mer tuffare människor med utbildning med mer befogenheter som samarbetar med polisen mer här i Sverige som dem har i USA , egna välutrustade bilar som åker på dessa uppdrag . Känns som att vårt djurskydd e lite lamt här .

Senast ändrad av en moderator:

Var i dag FM ärligt lite orolig när jag parkerade min bil på allmänn parkering när jag skulle sitta i frisörstolen en timme , fasst jag nu har hänglås på båda dörrarna i dubbelbur, Tung Mim bur med låsbara dörrar...ser att många " tuffa" unga killar gjärna glor liite för länge på min stora svarta välmusklade " tuffa" boxer hane..litar inte längre på nån..

Asså det e f#n helt otroligt.:cry::cry: Jag blir så förbannad. Att dom bara kan! J##la idiot pack! Stackars stackars lilla hund.:cry: Hundarna är helt utelämnade till oss o gör precis allt för oss människor o så blir vissa behandlade såhär. Vad e straffet på ett sånt här brott om dom nu hittar personerna? Dagsböter lr!:confused:

För några år sedan var jag med och "samlade ihop" ett 20 tal döda hundar som hade tinat fram efter en skogsbilväg. Då var det polisen som ville att det skulle ske utan stora skriverier eftersom de var rädda för att publicitet skulle skapa mer problem än det skulle göra nytta.

Lite "väck inte den björn som sover"-tänket!

Hundkamper i Sverige sker tydligen främst i redan kriminella grupper där polisen har andra prioriteringar än djurskydd överst på sin lista tex. narkotika och vapenbrott.

/Swat

Umhum.. Men om dom vill knarka ihjäl sig, så varsegoda för min del. Människor han eget bestämmande över sitt liv. Hundarna kommer inte ur det helvete dom hamnat i. Det är levande varelser som behöver hjälp. Vi borde inskaffa djurpoliser i sverige..

Problemet är INTE att dessa personer knarkar ihjäl sej själva!
Problemet är att de "styr" knarkhandel, vapenhandel och säker även figurerar inom mänsklig trafficing...

Dvs polisen vill inte förstöra eventuella spaningar på dem genom att börja rota i några döda hundar! Det finns mer att vinna på att ta dem för de grövre brotten.
I Sverige får man ju inga straff om man så grips under tiden man låter sin hund slåss för pengar! :mad:

OBS! Detta kan ha ändrats då det är några år sedan jag var "inblandad"!
Idag kanske polisen arbetar på något annat vis!

/Swat

Tycker det verkar vara otroligt om en sådan horribel händelse ägt rum, men inte en rad finns skrivet om det i något av de större tidningarna. De skriver ju om mindre händelser än så och med tanke på kaninmisshandlarna nyligen så borde ju en sådan här händelse kunna ge rubriker..

Tror du verkligen att media uppmärksammar något de vet några få meningar om? Kaninplågarna skrevs det väl om för det kunde bli en hel sida.
Varför skrivs det om så många koooorta notiser om kamphundar som attackerar andra, men aldrig om andra raser som attackerar andra?

Vad gjör polisen mot dessa anordnade hundkamper..ser mellan fingrarna??
Vi skulle ha lite mer tuffare människor med utbildning med mer befogenheter som samarbetar med polisen mer här i Sverige som dem har i USA , egna välutrustade bilar som åker på dessa uppdrag . Känns som att vårt djurskydd e lite lamt här .

Jag tror inte polisen kan göra så mycket ang. hundkamper, då de inte vet vart det sker eller när det sker.
De skulle säkert vilja göra något, men det är för dom omöjligt att göra något när de inte vet när och vart det ska ske.

En dödad hund med bortskurna öron som visar tecken på att ha varit ett träningsobjekt för kamphundar? Ja det tror jag att media skulle ha skrivit om.

KL

Det som får mig att tveka är att öronen är bortskurna för att hindra identifiering.

Det räcker med att skära bort ENA örat liksom om man vill hindra identifiering mha örontatueringen.

Exakt! Men det är vanligt att öronen tas bort på hundar som i kampsammanhang. Om det är för att de inte ska bli bortslitna, eller för att det är för "lätt" för den tränande hunden att få tag i? Tar man bort öronen måste de hugga på annat..
:cry:

Så sant så, en amstafftik flög en gång på mina föräldrars Cavalier och högg tag i hans öra... ju mer han pep desto mer drog hon :(

Den ända nyhetsait man kan läsa om det är på marsta.nu, om än väldigt fåordigt och publicerar dom de där tycker man att även "större" nyhetssidor borde skriva om det.

Man får verkligen hoppas att de inte är sant, hellre de än nedtysstat.

Frultansvärt!

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8... 2
Svar
29
· Visningar
13 757
Senast: ISABEL
·
  • Låst
Övr. Hund Inatt kommer flera personer att sova i området för att tyst och stilla se om han visar sig, han är förmodligen skygg nu när han varit...
Svar
4
· Visningar
1 293
Senast: rabalder
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025