Vet ni vad ni har för inredningsstil?

Jag kör på massor av stora gröna växter, några små lampor, en hel del garnnystan överallt, doftljus i varje rum. Ett ljusgrönt rum med svarta detaljer och vita möbler, andra går i blått å grått, köket i ljust gul med gröna gardiner och vardagsrummet i bruna och röda toner.

det ser lite ut som att det bor en person/ smak i varje rum.

Min stil är nog lummigt och krukväxtrikt...
 
Jag kör på "det som ser bra ut på blocket"-stilen ;)
Jag har märkligt nog lyckats få mina två byråer att vara i samma färg (björk), har en grön läderfåtölj som jag älskar, någon lila matta, blåmönstrade gardiner, en grå fåtölj, en vit bokhylla... Så ja.. Blandade färger och funktion och hur lättstädat det är går före utseende i övrigt. Ska jag tex köpa ett nytt bord på blocket så söker jag efter just "bord", jag söker aldrig någonsin på något i en speciell stil utan hittar något som verkar fungera.
 
Jag har ingen särskild stil, blandar nog ganska friskt. :) Men genomgående är väl ljusa väggar, vita gardiner, mycket växter och massa tavlor.
Använder gärna Pinterest för att samla inspiration, det finns ju så mycket fint!, men sedan är det långt till handling för att faktiskt göra om hemma :angel:
 
Jag skulle nog säga att jag har skandinavisk inredningsstil: Jag gillar enkelt, avskalat och stilrent, men med inslag av retro (ffa i kök tycker jag det är dösnyggt med kylskåp osv i lite 50-talsinspirerat stuk) och jag skulle gärna ha riktigt mörka väggar i sovrummet. Jag tycker om att ha kuddar, plädar, ljuslyktor/ljusstakar, böcker och krukväxter hemma för att skapa mysig hemmakänsla även om det är avskalat. :)
 
Är nog ganska skandinavisk i min inredningsstil. Enkelt, funktionellt, har en hel del från IKEA. Gillar inte när det blir plottrigt och känns belamrat med för mycket små detaljer. Samtidigt får det inte vara för kliniskt heller, jag vill inte att det känns som att kliva in i en inredningskatalog så fort jag kliver in genom dörren utan det ska kännas hemma helt enkelt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp