Bukefalos 28 år!

S

safen

Hej. Jag har fått en massa vete spill av min granne som odlar vete. Kan man verkligen ge det till hästar? Hur o hur mkt i så fall?
 
Sv: vete

Ja det kan man, man ger ju vetekli ;).... Man måste krossa eller stöpa vete för kärnan är alltför hård att tugga sönder. Hur mycket man ska ge får du räkna på...
 
Sv: vete

Stärkelseinnehållet i vete är mycket högt, ca 675 g/kg ts. Om man vill ge vete så ska givan vara mindre än hälften av dagsransonen spannmål. När man utfodrar med vete ska det vara krossat eller stöpt. Vete innehåller ganska stora mängder magnesium.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag har fått en mattespad av grannen, som jag tänkte tvätta innan användning. Men det är helt omöjligt att få upp dragkedjan...
Svar
4
· Visningar
603
Senast: Valle
·
Foder & Strö Halloj, Här finns så många med mycket erfarenheter o kloka idéer så jag slänger ut frågan😊. Har letat efter hösegel till vår lastbil av...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst har haft mkt problem med mugg senaste året men tillfrisknat. Sedan kom regnet....i veckor och mängder, som ni vet. Hagen blev...
Svar
7
· Visningar
698
Senast: skiesabove
·
Utrustning Nu har jag ju inte hästar längre, men jag har vänner som har. Och ofta uppkommer frågan, hur kan man smartast ställa ut en bal/boll i...
Svar
8
· Visningar
692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp