Veteranförsäkring - bu eller bä?

Duplo

Trådstartare
Hur gör ni med era 16-plusare som inte får nyteckna försäkringar? Jag har ena Katastrof-försäkrad och den andra oförsäkrad. Hörde nyligen talas om Veteranförsäkring, men jag vet inte riktigt. Upphör den vid 21 så kanske det inte är så stor idé att byta nu vid 18 år?

Hur har ni tänkt? :idea:
 
Sv: Veteranförsäkring - bu eller bä?

Varför skulle den upphöra vid 21?

Jag har veteran och katastrof (den ingår) och den upphör inte vid en viss ålder, utan man får bara teckna den mellan 16 och 21.
Den kostar mitt kallblod 50 kr i månaden och är bättre än inget, resonerar jag iaf.
 
Sv: Veteranförsäkring - bu eller bä?

Aha, det är teckna, då förstår jag. I sådant fall borde jag teckna på 20-åringen med detsamma. Bättre än inget har också varit en tanke för mig. Men samtidigt har jag tänkt att om skadan är framme och det är av sådan sort att en lång rehabilitering krävs så kanske man hellre väljer avlivning på en gammal häst.
 
Sv: Veteranförsäkring - bu eller bä?

Så tänker jag med, men med en så billig försäkring så känns det ju bra att ändå ha den.
 
Sv: Veteranförsäkring - bu eller bä?

Fast det är ju inte så konstigt, det är ju enbart en katastrofförsäkring, en besiktning är ju helt onödigt eftersom det inte täcker sådant hästen redan kan ha. Ett brutet ben t ex.
 
Sv: Veteranförsäkring - bu eller bä?

När jag köpte min herre var han bara livförsäkrad, pga hans ålder kunde jag inte försäkra upp honom. Så jag fick också skaffa Agrias veteranföräkring. Har inte behövt använda den än (tack gode Gud) så jag kan inte uttala mig om den!
Heller ha honom försäkrad någonstans än inte alls... Så tänkte jag! :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Veteranförsäkring - bu eller bä?

Tar närmsta knapp!

Veteranförsäkring är en paketlösning för dig som vill försäkra din äldre häst. Försäkringen är speciellt avsedd för hästar som är mellan 16 och 21 år. Denna försäkring innehåller Katastrof Liv, Begränsad Veterinärvård (A2) med Plus, tillägg samt Incident.

- Begränsad Veterinärvård (A2). Ersätter kostnader för veterinärvård när hästen skadat sig på grund av fraktur eller fissur utan tecken på försvagning, sårskador eller kolik.

- Plus. Med denna tilläggsförsäkring kan du även få ersättning för djurambulans, veterinärens resekostnader, medicin som utlämnats eller föreskrivits på recept samt avlivningskostnader.

- Tilläggsförsäkringen ger dig möjlighet att få ersättning med upp till 30 000 kronor per försäkringsår för skador avseende hältor och rörelsestörningar. Till det räknas skador på skelett, muskler, senor, ligament, ben och leder.



Pratat med mitt ombud och ska teckna den för båda mina gamlingar. Livförsäkringen upphör efter 24 år men veterinärvård gäller livet ut. Täcker inte allt men mer än den Katastrofförsäkring jag har nu.
 
Sv: Veteranförsäkring - bu eller bä?

Vad bra! Vad kostar det då, eller är det beroende på häst? Kan man teckna över nätet?
 
Sv: Veteranförsäkring - bu eller bä?

man kan lämna sitt nummer inne på Kontakta oss, så ringer de upp.
 
Sv: Veteranförsäkring - bu eller bä?

Jag gjorde slag i saken och tecknade på båda gamlingarna. Kommer kosta mig strax under 500kr/året.
 
Sv: Veteranförsäkring - bu eller bä?

Alltså beroende på ras så kan man ju teckna liv på te x shettis, arab och islandshäst längre än 16 år. Veterinärvård finns alltid möjlighet att teckna som jag förstått det.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 361
Övr. Katt Jag har ju två katter och bor på gård, men än så länge är de innekatter. Båda kastrerade, en hona på 2 år och en hane på 9. Hanen är en...
Svar
3
· Visningar
655
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 113
Senast: Stereo
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 027
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp