Veterinär glömde skalpell i hästens knä

Sv: Veterinär glömde skalpell i hästens knä

Borde det vara standard att man räknar in allt man använt i och under operationen????

Skandal enligt mig.....:eek:
 
Sv: Veterinär glömde skalpell i hästens knä

men hallå.. Sånt ska inte kunna hända.
 
Sv: Veterinär glömde skalpell i hästens knä

huvaligen, nu var skalpellspetsen bara pytteliten och det ser ju ut som att det bara spetsen, att den gått av under operationen eller så.. men jag tycker precis som hästägaren, att djursjukhuset skall betala ut ersättning..

går nåt sönder under OP eller att man saknar nåt röntgar man väl knäet direkt och kan då se att inget är kvar..
 
Sv: Veterinär glömde skalpell i hästens knä

Det är väl en jäkla skillnad på en skalpell och en liten BIT av en skalpell?
Vilka jäkla rubriker de sätter.. DET är väl lite skandal också kan man tycka...

Man kan ju inte fatta hur någon kan glömma en hel skalpell inne i ett knä, men en liten bit som bryts av kanske inte är så långsökt?

Naturligtvis slarvigt, men då har man väl hört värre, som då de glömde lufttuben i näsan på hästen efter operation...
 
Sv: Veterinär glömde skalpell i hästens knä

Håller med, saker ska alltid förstoras genomen överdriven rubrik.
Men självklart är det ju ine okej. Om instrumenten går söderkanske det tyder på dålig kvalite' eller ett gammalt instrument. Eller kanske en vetrinär som behandlat det på fel sätt...
 
Sv: Veterinär glömde skalpell i hästens knä

Helt pytteliten är den ju inte, det är ju ändå ett helt skalpellblad, skaftet har man inte alltid på så antingen har bladet lossnat (vilket man borde ha märkt!) eller så glömde man det. Konstigt, och undrar vad det var för "rutinoperation" de pratar om..
 
Sv: Veterinär glömde skalpell i hästens knä

Hela bladet är det.

Tänker bara på när jag använder skalpell hur vassa dessa är.
Hur mycket har det hunnit skära sönder undertiden det har legat i knät o hästen rört sig :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Efter månader av rehabilitering, vila och arbete kom veterinärens konstaterande; inget mer finns att göra. Alla våra insatser hade inte...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 548
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 193
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 341
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp