Veterinärförsäkring??

Min pappa kan fixa mig ett lån om olyckan skulle vara ute. Åtminstone som det ser ut nu, om läget ändras så kanske jeg får tänka om. Ska även kolla om andra bolag har samma "unntag"!! Det är ju just benen jag gärna vill försäkra, det är ju dom som brukar gå sönder...... :smirk:

Skulle aldrig avliva pållen för att jag inte hade råd att behandla!! :eek:

Har fram tills mars på mig att fundera, så får jag se hur jag gör. :)
 
Mina hästar har varit rena guldgruvan för mina försäkringsbolag.
Men jag törs ändå inte skippa veterinärvården, för som du säger, blir det stora saker som tex buköppning, blir man ju ruinerad... :crazy:

Ynglingen försäkrad sedan jag köpte honom -93 har visserligen varit skadad ett par ggr, men då har inte veterinärvården kommit upp över självrisken.
Han har utnyttjat försäkringen en gång, det var vid ett blodprov när jag misstänkte infektion, för han var så trött.

Gammelpålle, försäkrad i samma bolag sedan jag köpte honom
-90, har utnyttjat försäkringen 2 ggr.
Ena gången för ett blodprov, då jag misstänkte infektion, andra gången för veterinärvård + blodprov när han blev ormbiten.

Så jag gnisslar tänder varje år jag får min inbetalning på försäkringen. :mad:
"Pga skadeutvecklingen måste vi tyvärr höja premien".
VEMS skadeutveckling?! :mad: :mad:
Inte mina hästars i allafall! :mad:
 
Vad har du för konstig försäkring? Min försäkring täcker ALLT, en vanlig A1a.
 
Sorry, läste inte hela tråden innan jag svarade. Men kanske du kan leta runt lite och hitta ett bättre bolag även i Norge?
 
Jag är glad att jag inte har din försäkring!

För ca två år sedan fick min häst spatt, tå pålagringar och fyra ledinfalmmationer... allt på samma gång! :crazy:

Glad att försäkringsbolaget bekostade, annars hade jag aldrig haft råd med alla undersökningar och återbesök!

Vad gäller din försäkring, vete sjutton om jag inte skulle skita i den och spara pengarna istället. Den verkar ju inte täcka något av det väsentliga ändå!

/
Susanne
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp