Bukefalos 28 år!

Veterinärslarv med hästpassen

Sv: Veterinärslarv med hästpassen

Och NU lär väl alla taxor höjas med tanke på hur mycket extra tid det tar...
Inte ens djursjukhusen bryr sig om att skriva i, trots att man haft passet i hand och frågat..

-Nää..det där får någon annan göra. Måste rusa...

AM
 
Sv: Veterinärslarv med hästpassen

Novans pass är faktiskt ifyllt. Det var en nitisk veterinär som konstaterade att det stod i journalen att hästen blivit behandlad med något innan jag fått passet. När jag sedan fått butta till henne efter det så har de inte frågat efter passet men de kan ju noterat i journalen att passet redan är ifyllt.
Min hästs pass verkar vara ganska unikt om man tittar på intresset bland veterinärerna för att studera den handlingen.
 
Sv: Veterinärslarv med hästpassen

Och NU lär väl alla taxor höjas med tanke på hur mycket extra tid det tar...
Inte ens djursjukhusen bryr sig om att skriva i, trots att man haft passet i hand och frågat..

-Nää..det där får någon annan göra. Måste rusa...

AM

Sååå dåligt av veterinärerna. Det ställs massor av krav ang. pass och var de ska förvaras osv. osv. och så skiter en del i livsmedelskedjan i att uppfylla sin skyldighet. Det är synd att det ska behövas en "köttskandal" för att man ska fatta grejen med pass!
 
Sv: Veterinärslarv med hästpassen

"Normalt sett så fylls passen i"

Japp det var dagens lögn det.. Har aldrig varit med om att en vet skrivit i passet "frivilligt". Bästa kommentaren jag fått av en distriktare, när jag undrade om hon skulle fylla i var: "Vill du verkligen det? Då kan du inte skicka den på slakt. :crazy:
 
Sv: Veterinärslarv med hästpassen

Aldrig, inte en enda gång har jag varit med om att veterinären fyllt i passet.
 
Sv: Veterinärslarv med hästpassen

". Bästa kommentaren jag fått av en distriktare, när jag undrade om hon skulle fylla i var: "Vill du verkligen det? Då kan du inte skicka den på slakt. :crazy:

Känner några som fått liknade kommentarer.
Äter efter detta nästan enbart kött vi själva har fält under jakt eller köpt djur från folk vi känner Väl och slaktar själva, för om det förekommer bland hästar förekommer det säkert bland andra djur oxå.
Har även börjat odla mycket oxå och har aldrig känt mej friskare och piggare.
 
Sv: Veterinärslarv med hästpassen

Jag har en som fått ifyllt i passet när den blev opererad. Men nu till det som är lite lustigt, de nyaste passen (ASVH) har nästan helt tagit bort rutorna att fylla i läkemedel i tror att det numera finns 3 om jag minns rätt. Saken är ju att även om ett läkemedel idag (pga ej utförda tester) har livstid så är det inte alls säkert att det har det i framtiden av den anledningen skrivs ju inte någon specifik karens in i passen utan läkemedlen skall fyllas i sen är det den dagen en ev slakt skulle vara aktuell vad som gäller för dem då som avgör. Men hur många hästar får enbart 3 läkemedel under sin livstid med tanke på att det är ganska många idag som är livstidsklassade pga ej gjorda tester ? Innan var det ju två hela sidor att fylla i på.
 
Sv: Veterinärslarv med hästpassen

Jag tror jag har det ifyllt i alla mina pass. Distriktarna vet jag inte om de fyllt i men kliniken har iaf gjort det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
876
  • Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
425
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 656
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp