Veterinärbesiktning?

PrittePuff

Trådstartare
Veterinärn kommer ut idag och ska kolla på hästen som jag har på foder. Vad ska jag tänka på?
Vad ska jag har till hästen? Grimma och grimskaft? Träns och longerlina? sadel?
är det bara i stallet eller ska man ut och springa nåt?
Jag har en oljegrusväg 200m från stallet. Kan det täänkas at vet vill att hästen ska trava där?

Betätta allt jag behöver veta. Jag har aldrig varit med på en beskitning själv förut.

Sv: Veterinärbesiktning?

om hästen är snäll så brukar det räcka med grimma, grimmskaft, longerlina och spö.. de brukar vilja göra hältundersökning på fast underlag. och även lite longering på böjt spår på mjukt/eller hårt (eller både och) underlag. tex gräshagr/paddock etc lycka till förresten!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 368
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 496
Senast: Edla
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta... 2
Svar
34
· Visningar
3 759
Senast: Habina
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny... 2 3
Svar
42
· Visningar
7 170
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka