Veterinärräkning

MsSleepalot

Trådstartare
Kan man be att få sån på faktura?

Har så mycket vet.räkningar nu och jag har fanimej inte råd att betala alla nu på en gång:(
Hur sjutton gör man då?

Sv: Veterinärräkning

Har så mycket vet.räkningar nu och jag har fanimej inte råd att betala alla nu på en gång:(
Hur sjutton gör man då?

Klart man kan. Dom tar säkert ut en liten faktureringsavgift för besväret men det ska väl inte vara något problem.

Bara säg det till vetrinären att du vill ha det på räkning.Tjugo dagar brukar man få,i alla fall jag. (som aldrig har kontanter hemma)

Har du ingen försäkring för då kan man oftast få det direktreglerat.

Hur sjutton gör man då?

Om det är distrikstveterinären som kommer ut - eller som du åker till - får du bara ett förättningsunderlag vid besöket. Där ser du vad det hela kommer att kosta. Fakturan skickas senare och då har du 30 dagar på den. Jag har varit med om att det tagit upp till 2 månader innan fakturan från Jordbruksverket kommer men normala är väl ett par-tre veckor kanske.

//

Det brukar inte vara några problem.
Jag brukar vilja betala min veterinär kontant direkt när hon kommer t ex vid vaccinering och sånt, men hon vill helst inte det utan vill skicka en faktura.

Det är inte säkert.
De flesta gånger får man det, tex av distriksveterinärer och på vissa kliniker men inte alla!

Tex på Helsingborgs regiondjursjukhus ska det mycket till för att du ska få en faktura, där är det kontant betalning vid hämtning av hästen som gäller. Annars får du inte hämta ut den. Betalar du inte inom 7 dagar tillfaller hästen dem.

MEN, det är nog inte så många som tillämpar sådär hårda regler, men kolla alltid upp det innan, bara ring och fråga!

Kan du inte be att få lite längre tid på dig på en av dem? Det fick jag när jag hade tre räkningar på 18 tusen.... huvva.

Var beredd på att det kan dröja ett bra tag innan fakturan kommer bara. Jag har fått vänta sen i december på min och den har fortfarande inte kommit. Känner andra som har fått vänta i flera år (inte samma veterinär).

Beror helt på veterinären och din rating (betalningsförmåga).

Är det klinik brukar de sällan nuförtiden lämna med faktura (kreditrisk), det är bara att snällt hala upp plånboken.

Är det en privat veterinär hade jag definivt kollat upp betalningssätt innan, det är ju väldigt ofint att efter behandling komma och berätta att man inte kan betala...

Har du dock inte en massa betalningsanmärkningar så kan Helsingborgs djursjukhus bevilja avbetalning. Man måste då kontakta deras ekonomiavdelning och göra ett avtal med dem.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur mycket av er buffert har ni direkt åtkomst till? Jag har ett sparkonto som inte är på min vanliga bank och som har bättre ränta... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 039
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 290
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 465
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Blandraser och renraser

Hästrelaterat

Tillbaka