Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller inte med om dina åsikter här. Det har inget med dumförklarande eller respektlöshet att göra. Att det skulle vara ointelligent att kunna argumentera för motsidan i ett argument, nej snarare tvärtom. Det är ofta en väldigt värdefull övning i att kunna sätta sig in i hur andra tänker och vilka synvinklar de här. En vis (enligt mig) person så en gång att man bör inte bestämt ta några fasta ståndpunkter i en fråga om man inte kan argumentera för den andra sidan. Det betyder att man accepterar, förstår och inser nyanserna som alltid finns i, åtminstone större, debattfrågor.

Tycker du säger emot dig själv när du påstår att det är meningslöst att träna på att debattera för andra sidan men samtidigt värdesätter att ifrågasätta sig själv och sina tankar. Det är precis det man gör.

Varför lägga tid och energi? För att det är väldigt givande och värdefullt. Samt otroligt roligt.
Det beror ju säkert på hur det görs också. De jag kommit i kontakt med har medvetet gjort så till stor del för att vara just jävliga, lite i stil med internettroll fast "på riktigt" så att säga.

Pratar jag med någon vill jag ha ärlighet, rak och tydlig kommunikation osv. Hittills har det aldrig kombinerats med att hitta på att man har åsikter som man inte har.

Det beror ju säkert på hur det görs också. De jag kommit i kontakt med har medvetet gjort så till stor del för att vara just jävliga, lite i stil med internettroll fast "på riktigt" så att säga.

Pratar jag med någon vill jag ha ärlighet, rak och tydlig kommunikation osv. Hittills har det aldrig kombinerats med att hitta på att man har åsikter som man inte har.

Tror du missförstår vad iaf jag menar här då. Det jag pratar om har ingenting med oärlighet eller trollande att göra. Eller för att vara jävlig. Det är snarare kopplat till att ifrågasätta sina ev. förutfattade meningar eller status quo. Eller att sätta sig in i någon annans världsbild/sida i en viss fråga genom att verkligen förstå deras argument. Man förstår dem bäst om man kan argumentera för dem, är jag ganska övertygad om.

Men det kan absolut upplevas som jobbigt för andra har jag haft erfarenhet av, många vill helst att folk ska ha sina åsikter, och liksom stå kvar där och inte sväva runt in i nått annat territorium så att säga.

hehe
Jag får alltid INFJ och på extrovert/introvert exakt motsatt mot dig.
I din länk fick jag nu dessutom INFJ-A.
som tydligen är extra ovanlig... Bara en procent av befolkningen som har den. Haha.. jag är ovanlig.. :D

Jag blev INFJ-A.
Vet inte om jag tycker det stämmer så bra egentligen.
Fast ganska mkt stämmer nog ändå. Lite lustigt att min personlighetstyp delas av 1% :D

Jag blev "INFJ-T"
74% Introvert

Jag skulle ta det där med 1% med en nypa salt, har stött på alldeles för många. Kolla bara här i tråden :p
//INFJ-T

På väg hem från dejten, som tyvärr inte blev särskilt lyckad. :down:

Han hade föreslagit att träffas över en drink vid 23-tiden. Jag var där 22.55, beställde en drink, skickade ett mess «sitter i baren». Får svar vid 23.20, när jag druckit upp drinken, typ «är på väg». Okej, nästan 10 minuter senare dyker han upp, då är jag inte direkt på mitt bästa humör s.a.s. :p Givetvis är han liten(!), ser rätt normal ut. Får väl ta en drink eller två till då säger jag. Men så dricker han inte alkohol?!!? Alltså, vem fan buder nån på en drink om dom inte dricker?!? :confused: Och hur kan det ha sig att de senaste 3 killarna jag träffat/planerat att träffa är nykterister??! :arghh:

Jag vet, nu låter det som att jag dömt ut honom innan vi ens pratat. Men jag försökte verkligen ge honom en ärlig chans alltså. Så jag tog en till drink och så snackade vi ett tag, han var iofs relativt lättpratad. Men - han höll på och gäspade hela tiden och kommenterade på hur trött han var....! Så efter kanske 40 min tittar jag på klockan och berättar att jag måste gå om 30 min för att inte bli för sen till mitt tåg. Då vill han typ betala och skicka iväg mig direkt?! Innan jag ens var klar med min drink...? O_o
Jag frågade om vi skulle gå tillsammans till stationen iom att han bodde åt samma hållet, men nej, han måtte hämta några grejor. Men han ville jättegärna träffas igen? Yeah, right! :p :rofl:

Äh, struntar i den sega nu. Har planerat in träff med en annan i veckan, han kommer hit men tyckte det var lite långt. Jag sa "men värt för skidåkning och sex :D" vilket han höll med om (skämtsamt, vi får se om det blir sex).

OT nån anann som har problem att skriva här på mobilen? På andra ställen funkar det men här blir det bokstäver när jag gör mellanslag och ordförslagen blir nåt annat än det jag väljer :confused:

Ja! Jag trodde telefonen gått sönder eller nått, varje gång jag skulle skriva hundar så skrev den hundhundar?! Aldrig använt det ordet..var nått mer ord den ändrade hela tiden också till något jag aldrig använt! Jo! Gör eller om det var får blev gigi hela tiden, så sjukt störande! Fattade inte att det var på buke, för hade bara skrivit här!

Nej, det tror jag verkligen inte. Visst kan det funka, men åtminstone på vissa plan tror jag att "opposites attract" gäller. Herregud, hade min partner varit lika osäker och emotionellt instabil som jag så vet jag inte var vi hade varit idag! Jag behöver någon som har lite av det logiska tänkandet och den sinnesnärvaro som jag ibland saknar :angel:

Gudars ja! Särbon är betydligt stabilare än vad jag är :D Att vi har samma heta humör kanske inte är optimalt men det gör ju tillvaron spännande iaf :angel:

Min nerviga mamma blev tillsammans med väldens lugnaste och sansade man :heart Det var mycket bra, hon behövde någon som var stabil.

Fast det är inte det jag menar.
Jag ser inte ner på ridsporten på det viset. Bara konstaterade att den inte är så fysiskt krävande för ryttaren som många andra sporter. Det var inte att förminska, det var bara ett konstaterande.
Jag fattar att det ligger sjukt mkt träningstimmar bakom de som är duktiga inom ridsporten.

Du är inte ryttare och uttalar dig enormt självsäkert över vad som krävs och inte krävs. Det är så vansinnigt patetiskt att jag saknar ord.

Det är sånt, brukar vara så. Kanske kommer vi prata lite om smink också, men bara ytligt då vi egentligen inte kan så mycket om det.
Har funderat på att ta med mig en manlig kompis, mest för att höja kunskapsnivån och för att någon ska kunna säga något intressant. Alltid så skönt ha med män så vi kvinnor kan sitta bredvid och lyssna. Gäller bara att hitta en man som inte är för introvert, för då får vi inte ta del av alla hans spännande och djupodlade intressen.

När jag läser det du skriver inser jag mer och mer hur det går till när jag träffar den seriösa killen. Många av våra konversationer går ut på att han berättar nåt random för mig och ibland kör han ren manspaining då han förklarar för mig nåt som JAG faktiskt jobbar med :banghead:.

Det obehagligaste är att jag är så van vid att män förklarar saker för mig att jag knappt märker det :crazy:.

Dejtandet går skit nu. Malmö ställde in (vab), tror inte det blir något med Lund nu heller. Jag har nog varit lite för rakt på sak.

Islänningen hör av sig jätteofta men njäää... Kanske att det blir en dejt till. Får se.

Inga planerade dejter nästa vecka. Malmö vill ses men jag vet inte om det är realistiskt när han jobbar så mycket. Pratar lite löst med en man, men han bor lite för långt bort för att det ska vara praktiskt. Kanske dags att ragga nya på tinder?

Presentation av mig

37 år, singel sedan 1,5 år. Mamma till en liten som snart blir 2. Är enligt personlighetstestet ENTP-A vilket nog stämmer bra, men samtidigt kan jag vara raka motsatsen. Fler sidor ryms i en och samma person.

Har hundar som största intresse, är aktiv i föreningen och sitter på lite olika poster. Tävlat en del men hinner inte så mycket längre. Andra intressen är mat (äta, laga) och vin.

Har aldrig fått en relation att vara bra någon längre tid så nu provar jag lite nya grepp. Kanske är ett monogamt samboförhållande inte för mig. Jag blir rastlös och olycklig ganska fort.

Så jag använder inte tinder för att leta efter ”seriösa” förhållanden.

Då kliver jag in här. Har precis börjat dejta lite och har insett att det är sjukt svårt och att jag förmodligen är den svåra i det hela.

Ikväll ska jag på dejt med bondgrabben. Vi har träffats några gånger och han är onekligen väldigt intresserad av mig. Själv vet jag inte än. På pappret är det mannen jag vill gifta mig med, men rent känslomässigt verkar jag inte riktigt känna det. Trots att allt vi gör är kul, okomplicerat och han intresserar mig på så många plan. Han till och med bor på en gård, gillar att rida och drömmer om att köpa egna hästar.
Han vet alltid precis vad jag behöver och får mig att känna mig bra och prioriterad. Jag älskar att vara runt honom. Jag kan vara 100 % mig, känner aldrig att jag behöver vara bättre än vad jag är. Men så fort vi inte ses känner jag det inte.
Men jag ska ge honom några chanser till. Jag borde gilla honom. Och känner lite självhat för att hjärtat inte vill känna det hjärnan säger åt mig.

När jag läser det du skriver inser jag mer och mer hur det går till när jag träffar den seriösa killen. Många av våra konversationer går ut på att han berättar nåt random för mig och ibland kör han ren manspaining då han förklarar för mig nåt som JAG faktiskt jobbar med :banghead:.

Det obehagligaste är att jag är så van vid att män förklarar saker för mig att jag knappt märker det :crazy:.
Vad har han för positiva sidor som väger upp för att du ska stå ut med det? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 565
Senast: Takire
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
23 942
Senast: Whoever
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 103
Senast: Sharpless
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Borlänge?
  • Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka