Vi försöker göra syskon till vår dotter

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Flip-Flop

Nu har vi försökt i 7 månader utan resultat. :confused: Lite förvånade är vi nog, eftersom dottern blev till av en "olycka" (dock mkt välkommen när det väl var ett faktum!). Jag har inte använt p-medel sen långt innan dottern blev till, så det är inte nåt sånt som spökar!

Min fråga är: Hur lång tid räknar man att det normalt kan ta innan det "tar sig"? När bör gå till gyn och kolla upp sig? Upp till ett år eller?

Läste ju tråden här om hur lång tid det tagit för er att bli på smällen efter att ni slutat med p-medel och för de allra flesta verkar det ju givit resultat på ett kick!

Sista månaden nu har jag använt mig av ÄL-stickor coh de gav iaf positivt utslag, så om nån vecka får vi väl se om det blir 10:e gången gillt :smirk:
 
Sv: Vi försöker göra syskon till vår dotter

För mig tog det 2 år att bli gravid efter jag tog ut spiralen sen blev det missfall, nytt barn på g efter 1 år(barn 3) och sedan tog det 6 mån att bli gravid igen som också blev ett missfall sen blev jag gravid efter 21 dgr :o som resulterade i en 4a :love: De 2 första graviditeterna blev till på 1a ÄL.
Det är verkligen olika.
 
Sv: Vi försöker göra syskon till vår dotter

Det beror på hur gammal du är!

Är du under 35 så vänta ett år från att ni började, annars kan ni börja söka redan nu.

Men en "olycka" säger du - fast du hade inget P-medel? Hade ni något oskyddat sex som INTE blev något tidigare också?
 
Sv: Vi försöker göra syskon till vår dotter

Vi har forsokt sedan Maj 2002 utan resultat. Vi sokte hjalp redan efter 8 manader eftersom maken var overtygad om att det var honom det var fel pa. Vi gick genom vanliga huslakaren som sedan remitterade oss privat for att skynda pa processen. Vi har redan genomgatt alla tester och det har nyligen visat sig att jag lider av endometrios sa nasta ar blir det ivf.

Om jag var du skulle jag kolla upp tidigt sa slipper ni undra om ngt ar fel, och kan atgarda om det behovs.
 
Sv: Vi försöker göra syskon till vår dotter

Mina kompisars äldsta blev också till av olyckshändelse efter 3 månders bekantskap, nummer 2 kom efter 9 1/2 (de försäkte från att nummer 1 var 2 år) år och nummer 3 kom 1 år efter nummer 2. Så det kan vara lite olika,
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 367
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 151
Senast: ISABEL
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 741
Senast: bengeten
·
Övr. Barn Börjar fundera på om jag har blivit på smällen... Så nu undrar jag hur lång tid tar det innan det visar sig på ett gravtest? Och om...
2
Svar
31
· Visningar
4 858
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp