Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att det verkar som att jag måste skicka med mitt pass om jag vill förnya mitt körkort. Skulle vara skönt att ha möjlighet att köra, men vill inte riskera att något händer med passet eller vara helt utan ID-handlingar någon månad (bor ej i Sverige).

Stör mig på att det verkar som att jag måste skicka med mitt pass om jag vill förnya mitt körkort. Skulle vara skönt att ha möjlighet att köra, men vill inte riskera att något händer med passet eller vara helt utan ID-handlingar någon månad (bor ej i Sverige).
Nej, det låter vanskligt!

:rage::rage::rage::rage::rage::rage:
Orkar inte. Fan alltså. Om jag säger att hästarna inte ska ha sina tjocka täcken på sig, kan msn inte respektera det? Det ska vara 15 som lägst i natt! De kommer svettas om de har för mycket på sig, precis som de gjorde i morse eftersom de har noll hjärnceller och inte kan tänka själva. Jag skiter väl i om hennes häst har femton täcken på sig, "mina" ska inte må dåligt för att hon är frusen av sig. En av mina dröp av svett i morse.. och en annan ville inte äta för att han var så varm. Så ja, jag stör mig på min fruktansvärt idiotiska kollega igen.
Fast det där är ju snudd på vanvård åt fel håll så att säga. :mad:

Fast det där är ju snudd på vanvård åt fel håll så att säga. :mad:
Jo men märker man inte hur varma hästarna är på morgonen så.. Övertäckning är vanligt här och ffa i tävlingsstall, dock är det ju ingen som vill att de ska bli för varma, bara hållss varmare än vad jag tycker är optimalt. Det är en konst att lära sig var gränsen går men då borde man inte som relativt ny ifrågasätta mig som har jobbat med de här hästarna i 3 år. Jag kan köps att de tycker att ett tunt bomullstäcke är för lite men när jag inte har något annat alternativ än dessa eller våra tjocka stalltäcken så väljer jag de tunnare.

Idag stör jag mig på:
- dålig korrekturläsning av barnböcker, jag hittar fel i nästan varannan bok vi läser här hemma. Stör mig på dålig korr i vanliga böcker också, men barnböcker tar ju typ fem minuter att läsa igenom...
- att texten till "Tåget går" tydligen (iaf i "Visor med Doreen") ändrats till "den som inga pengar har får följa med på färden". Det är ju helt ologiskt, ok att femtioöringar inte finns längre men ändra till någon annan summa då.

Ja! Stör också mig på att det inte korrekturläses i barnböcker! Det sticker ju i ögonen när man ser det där, varje gång! :mad:

säkert repris - stör mig på bilister som ska ligga i ändan på mig, hade en idag på 70 vägen - och jag låg i 70- eftersom jag visste att efter rakan kommer det ett kurvigt avsnitt där jag helst kör ca 50. men denhär bilen låg och tryckte ett bra tag innan den körde om - hade såå bråttom. det värsta är att man ser att de ofta har med en unge i barnstol - gissar att de har bråttom till skolan eller dagis ... mycket ansvarsfullt. får sån lust att tvärbromsa - andas 1, 2, 3, 4 ... .

Jag stör mig på att jag köpte ett grekiskt lantbröd som hade kummin i sig:yuck::arghh:

Sen när brukar det vara kummin i grekiska lantbröd?

Stör mig (helt befogat) på att någon jävel försökt bryta upp låset på min cykel. Hen lyckades dock inte så nu har jag ett böjt lås som inte går att låsa upp. Det är inte ens en fin cykel, utan en typ 40 år gammal gnisslande skräpcykel som jag rullar mellan stall och tunnelbanan med. Är oerhört irriterad på att JAG nu får släpa med något monsterverktyg på tunnelbanan och stå i dagsljus och såga upp mitt cykellås som någon jäkla förbrytare. Dessutom hade hen dragit loss muttern och tagit av styret, men inte tagit med det utan lagt det på marken bredvid. Idiot.

Stör mig på att jag hämtade ut mitt paket och bara för det så kom mitt andra paket efter jag hämtade ut mitt paket så nu får jag gå en gång till. Visste inte när paketet skulle komma heller eftersom mobilen har varit restad och jag hela tiden fått fel information. hade lika gärna kunnat tagit 2 veckor till...

Just nu stör jag mig på alla dessa inlägg på facebook "tagga din BFF", "tagga din bästa vän" osv osv.. i och för sig överlag gillar jag inte dom, förstår inte vitsen med dom.
Men i alla fall med de där man ska tagga sin bästa kompis, jag kan känna mig påmind om att jag inte har någon sådan och då bli lite deprimerad och nedstämd. Det stör mig att bli påmind och även om jag klickar i att jag inte vill se dessa inlägg så dyker snart nya upp igen, blir galen. :arghh::arghh::arghh:

På att det inte regnade när jag gick hemifrån. På att himlen sedan öppnade sig, samtidigt som solen var framme, när jag hade promenerat i fem minuter. Sedan spöregnade det precis tillräckligt länge för att jag skulle bli dränkt från topp till tå, och lagom till att jag kom fram till jobbet slutade det igen. Enligt BBC ska det inte regna alls idag. Kul vädergudarna, kuuul!

MVH

Bitter och Blöt

Post-jävla-mord och mig själv...

i somras sålde jag biljetter på Tradera. Min inkorg på mailen som jag knappt använder gjorde att jag missade fakturan på 50kr.

Igår kom posten från Kronofogden. Inkassobolaget har tydligen skickat ut 3st vanliga brev jag har fått 0.

Totalt kostade det mig 720kr som jag fick betala in. Ok att jag glömde första och att det gick vidare men när det skickas ut vanlig på post så borde jag ju för bövelen få det. Tur i alla fall att jag fick från Kronofogden att DET kom fram.

Sur så in i helvete

Post-jävla-mord och mig själv...

i somras sålde jag biljetter på Tradera. Min inkorg på mailen som jag knappt använder gjorde att jag missade fakturan på 50kr.

Igår kom posten från Kronofogden. Inkassobolaget har tydligen skickat ut 3st vanliga brev jag har fått 0.

Totalt kostade det mig 720kr som jag fick betala in. Ok att jag glömde första och att det gick vidare men när det skickas ut vanlig på post så borde jag ju för bövelen få det. Tur i alla fall att jag fick från Kronofogden att DET kom fram.

Sur så in i helvete
Just in case - du är medveten om att du kan slippa få en prick om det betalas direkt? Förutsatt att det är första gången vill säga, om de inte rentav kan vara bussiga och stryka skiten.

Till inkasso och inte fogden? Då hade jag definitivt ringt upp och förklarat läget just in case, fogden vill ju ha sin avgift också liksom.
Been there, inte kul alls och resulterade i en prick :down:

Pratade med dem bägge två. Först inkasso och summan, sen till fogden. Kommer inte bli en prick eller anmärkning. Tack för svar! Inte kul alls detta.

Det är ju mitt fel i första läget när det gick vidare til inkasso men sen. Nope förbannade jävla postmord! Har tillbringat en timma med att genomsöka allt som handlats till hus mm som kan gå på faktura. *morr*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
411
· Visningar
9 263
Senast: pepp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 527
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 956
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 040
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka