Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
(ber om ursäkt för alla svordomar - jag svär när jag är arg)

På att jag idag, via sociala medier, stött på rasistiska äckliga jävla inlägg från två människor som jag tidigare tyckte om och respekterade. Jag har varit ganska skonad från sådant tidigare, men nu kom det alltså skit från två olika personer på samma gång. Helt oberoende av varandra. Jag är så jävla besviken, upprörd, uppgiven och ledsen över att det finns (till synes) snälla och smarta människor som på riktigt går runt med sådana här äckliga åsikter och värderingar.
Alltså - gillar din reaktion, inte de fd vännerna.

Störde mig igår, och fortfarande litet idag, på den som nästan orsakade en allvarlig trafikolycka igår.
På väg hem från jobbet blev jag omkörd av en dekaltrimmad ungdomsbil precis under ett möte. Jag trodde inte någon kunde få en sådan härdsmälta, men det finns ju inget som säger att personen var nykter. Jag ställde mig på bromsen och både jag och den mötande kastade oss åt sidorna, galningen klämde sig emellan med centimetrar tillgodo medan vi andra kasade ut i vägrenen på den regnvåta asfalten. Bilen, ägd av skånsk pojke, försvann i +160 i ösregnet medan mitt adrenalinpåslag höll i sig till läggdags.
Jag finner frid i att Darwin tveklöst kommer att ta hand om den föraren, förhoppningsvis utan att ta med fler samtidigt.

Jag stör mig på att jag borde
a) laga mat
b) köra igång diskmaskinen
c) installera windows 7
och istället bara sitter här och stör mig på att jag inte kommer igång :cautious:

På hunden som för tillfället är i höglöp och därmed allmänt asjobbig.
Just för tillfället ligger hon i sängen och bara random småskäller på allt och ingenting.

På att min sambo envisas med att lussekatter behöver pålägg. Han frågade senast igår ifall jag tror att Nutella, sylt eller Biscoff blir bäst... Kan man lämna in honom på lagning nånstans eller? :cautious:

Det där känns verkligen inte helt sunt :crazy: Du får försöka förklara långsamt och vänligt för honom att så gör man inte :)

Eller så använder du en slägga som förklaringshjälp :sneaky:

Det där känns verkligen inte helt sunt :crazy: Du får försöka förklara långsamt och vänligt för honom att så gör man inte :)

Eller så använder du en slägga som förklaringshjälp :sneaky:
Det känns skrämmande sannolikt att jag skulle dumpa någon över mat, faktiskt. Sambon säger att han fortfarande aldrig har sett mig mer sträng och bestämd än när jag tog honom åt sidan vid ingången till Ikeas restaurang och förklarade att pommes frites till köttbullarna inte är okej.

(Till sambons försvar: Han likställer lussekatter med scones. De är någonstans i gränslandet mellan bakverk och bröd, inte jättesöta eller "indulgent", och han menar att detta meriterar ett tillägg av något slag. Vi har kompromissat oss fram till att han väl får bre smör på dem då ifall han absolut måste, men då utan att visa mig.)

Det känns skrämmande sannolikt att jag skulle dumpa någon över mat, faktiskt. Sambon säger att han fortfarande aldrig har sett mig mer sträng och bestämd än när jag tog honom åt sidan vid ingången till Ikeas restaurang och förklarade att pommes frites med köttbullar inte är okej.

(Till sambons försvar: Han likställer lussekatter med scones. De är någonstans i gränslandet mellan bakverk och bröd, inte jättesöta eller "indulgent", och han menar att detta meriterar ett tillägg av något slag. Vi har kompromissat oss fram till att han väl får bre smör på dem då ifall han absolut måste, men då utan att visa mig.)

Du får baka mina lusseblobbar. Det är så mycket av mina egentillverkade romrussin i dem att ingen kan beskylla dem för att inte vara "indulgent" :D Blobbarna är ok för alla eftersom de är bakade (dvs alkoholen är borta). Det går nämligen inte att köra på mina romrussin :laugh:

På att min sambo envisas med att lussekatter behöver pålägg. Han frågade senast igår ifall jag tror att Nutella, sylt eller Biscoff blir bäst... Kan man lämna in honom på lagning nånstans eller? :cautious:

Behöver veta vilken firma som kan laga - har en sambo som inte gillar sött - som typ bakelser, tårtor och efterätter - så får fixa alla efterätter själv - får iof äta upp dem oxå själv ;) ingen konkurrens ...

Just nu stör jag mig enormt på att jag inte valde att bli uppringd för utvärdering av Skatteverket. Människan jag fick prata med hade så vansinnigt fel att jag blir helt matt (jag tvingade henne att dubbelkolla med en kollega för hennes svar var enormt märkligt). Det visade sig att jag hade rätt... :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
411
· Visningar
9 275
Senast: pepp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 758
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 956
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 040
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka