Jag skulle gärna slippa den biten av bilägande...Det tillhör bilägarlivets mysterier.![]()
Är dock glad att det skett på hemmaplan. Det vore lite jobbigt om batteriet lagt av mitt ute i skogen mitt i smällkalla vinternatten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle gärna slippa den biten av bilägande...Det tillhör bilägarlivets mysterier.![]()
Igår fm var jag så klantig så att jag spetsade mig på en kökskniv, en sådan där som kallas filékniv? Framsidan av underbenet. från köksbänken o blandat den med innehållet från min pappersåtervinning.
Gjorde extremt ont o blödde ner hela huset. Det pumpade ut med rejäl fart, dvs arteriellt blod. Idag gör det bara ont om jag rör mig. Hoppas kniven inte kom åt benhinnan.
Jag stör mig på att bilbatteriet är urladdat (antar jag) och jag har mig veterligen inte lämnat nånting igång![]()
Kuuuul!På gammgamm-Saaben tjuvdrog radion ström. Det var skitkul innan vi kom på det![]()
Jag skulle precis fråga om du kör många korta sträckor.... När jag hade en kortare sträcka till jobbet varav ca 5 km var stadstrafik så blev både batteriet och oljetrycket i bilen sura på mig. Jag fick rådet att ta en omväg, helst på minst 90 väg på några mil iallafall några gånger i månaden och framförallt när det är kallt. Det hjälpte.Kuuuul!
Har efter en del googlande sett att en bov kan vara många korta sträckor... Vilket är det enda jag kört so far. God damnit![]()
Kuuuul!
Har efter en del googlande sett att en bov kan vara många korta sträckor... Vilket är det enda jag kört so far. God damnit![]()
Plötsligt är jag SÅ glad över att inte ha bluetooth i bilenHar haft samma problem (urladdat batteri, inget igång) och en kompis berättade om att hans chef haft samma problem och det visade sig att blue tooth-uppkopplingen till mobilen inte stängdes av när allting annat stängdes av. Tyvärr har jag ingen aning om hur man kollar det eller vad man gör åt det...
Haha ja, vad fan. Min plan har från början varit att bilen blir till för längre sträckor, till kortare har jag cykel. Men jag måste få upp körvana och det är ju så bekvämt att ta bilen när jag ska iväg lite extra tidigt eller hämta paket typ 1 km hemifrån...Jag skulle precis fråga om du kör många korta sträckor.... När jag hade en kortare sträcka till jobbet varav ca 5 km var stadstrafik så blev både batteriet och oljetrycket i bilen sura på mig. Jag fick rådet att ta en omväg, helst på minst 90 väg på några mil iallafall några gånger i månaden och framförallt när det är kallt. Det hjälpte.
Ja jag får se vad farsgubben säger när han behagar dyka upp under dagenHelt klart men samtidigt, hur mår batteriet? Det kanske är värt att investera i ett nytt. Biltemas är billiga och bra, jag och särbon kör med dem.
Annars håller jag med @TinyWiny också, se till att varmköra den ordentligt lite nu och då. Kortkörning är inte bra för bilen.
Har du tillgång till ett uttag (motorvärmare t.ex.) så är mitt tips att köpa en batteriladdare.Plötsligt är jag SÅ glad över att inte ha bluetooth i bilenKöpte istället en händig liten bluetooth-dongel till aux-uttaget, som jag dock plockat ur när den inte använts (jepp, jag dubbelkollade
). Så jäkla händig liten mojäng
Haha ja, vad fan. Min plan har från början varit att bilen blir till för längre sträckor, till kortare har jag cykel. Men jag måste få upp körvana och det är ju så bekvämt att ta bilen när jag ska iväg lite extra tidigt eller hämta paket typ 1 km hemifrån...Får bli lite längre turer ut på landsväg så snart jag fått på vinterdäck.
Ja jag får se vad farsgubben säger när han behagar dyka upp under dagenBilen är 9 år gammal och jag har ingen koll på hur gammalt batteriet är, så det är inte alls omöjligt att det behöver bytas.
Det gjorde min med (nyare Ford) - efter att gangstrar stulit mina LED-ljus och kortslutit bilen. Något gick jättefel i den och det hände 2ggr att jag inte kom iväg till jobbet innan vi hittade felet.På gammgamm-Saaben tjuvdrog radion ström. Det var skitkul innan vi kom på det![]()
Ja jag diskuterade just det med pappa ikväll. Motorvärmare finns men jag lär inte få ha en laddare ifred här, så det skulle vara om jag kan underhållsladda ibland på balkongen. Får fixa regnskydd först baraHar du tillgång till ett uttag (motorvärmare t.ex.) så är mitt tips att köpa en batteriladdare.
Både för att kunna rädda sistuationer som den där och för att kunna underhållsladda när man kör många korta sträckor.
Alternativet är att plocka ur batteriet och ladda det i lägenheten.
-har testat alla varianter när jag hade äldre bilar......
Varför balkongen??Ja jag diskuterade just det med pappa ikväll. Motorvärmare finns men jag lär inte få ha en laddare ifred här, så det skulle vara om jag kan underhållsladda ibland på balkongen. Får fixa regnskydd först bara![]()
Visst är det en v70? Min lägger av om den inte går ~1 mil/dagen. Ska den stå en vecka så måste batteriladdaren vara på (det finns en smidig som kan ligga under huven vid laddning). Ålder på batteriet spelar ingen roll, men de lägger av helt fortare om bilen inte körs ordentligt. Vi avverkade 3 batterier på 1,5 år innan vi kom på hur det ska köras.Ja jag diskuterade just det med pappa ikväll. Motorvärmare finns men jag lär inte få ha en laddare ifred här, så det skulle vara om jag kan underhållsladda ibland på balkongen. Får fixa regnskydd först bara![]()