Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Misstänker att om det varit en helsvensk person hade denne åtminstone fått visa foten. :banghead:
Knappast. Det är standardsvar. När jag sökte hjälp för mitt mående så fick jag samma svar överallt. Vad vill du att vi ska göra? och ännu bättre, har du ingen kompis du kan prata med? :banghead: jo, jag söker ju hjälp för att jag kan prata med mina kompisar och jag sitter ju inne med alla svar och idéer själv :banghead:

Jag irriterar mig på den läkare som min elev kom till efter att hennes fot blivit överkörd av en bil.

Hon hade ont och foten var blå och gick inget vidare att gå på. Vårdcentralsläkaren frågade om foten från andra sidan skrivbordet och sa -vad vill du att jag ska göra?
-titta på foten.
-Jag kan inte göra något åt den. Gå till sjuksystern så får du en linda.

Sjuksköterskan räckte över en linda och sa -det kan du fixa själv.

Alltså ingen palpation eller undersökning. Inte ens tittat. Hur kunde han avgöra om det var en stukning, en fraktur eller inget alls?

Misstänker att om det varit en helsvensk person hade denne åtminstone fått visa foten. :banghead:
En etniskt svensk medelålders medelklassman hade definitivt inte blivit bemött så tror jag :meh:

Att den timer jag köpte började rossla och ha massa ljud för sig redan efter en dags användning! :arghh: Skräp! Satsar på att köpa en digital nu och hoppas den håller tyst iaf :meh:

Lakritskolan i twistpåsen, vad i hela fridens namn har hänt med den?
Var tvungen att dubbelkolla att jag inte lämnat kvar något plast runt den, för så kändes det ju när man tuggade på den :wtf::arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 251
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 209
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 956
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 040
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka