Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut om din mamma dessutom inte mår bra pga jobbekymmer så säg att ni kan väl träffas längre fram? Jul är bara ett datum, Jesus föddes väl för övrigt i mars ;) :p

Haha vem är Jesus?

:p
Jo visst är det så. Problemet är att det tar lång tid innan mamma mår bra igen när hon sjunkit så lågt. Tyvärr går det mycket fortare att sjunka än komma tillbaka och hon vet om det och ber om ursäkt ganska ofta eftersom hon vet hur hon är. Syrran är lite svårare men halvt ursäktad eftersom hon inte har barn ännu. Men om mindre än tre månader så... :devil:

Jag hade fruktansvärda ångestkänslor hela första veckan på jobbet förra gången. Sambon skickade lite bilder då och då och det underlättade lite.
Ja, hon får göra det. Usch, det kommer bli jobbigt men det går väl över. Av erfarenhet i andra situationer så brukar det vara värst tiden innan och sen när jag väl är där går det rätt okej ändå...

Jag stör mig på att allt alltid ska krångla samtidigt. Som att torktumlaren går sönder samtidigt som firman inte drar in några pengar.

Och så stör jag mig på avsaknaden av snö, förstås.

På när det inte görs skillnad på England och Storbritannien. Särskilt av folk som faktiskt bor i landet.

Oooch det här är förmodligen ett tecken på att jag bott där jag bor för länge :angel:

Stör mig på folk som lägger sina väskor i gången på tåget. Det FINNS hyllor, använd dem! Gången är smal nog som det är.

Stör mig på att min tv antagligen behöver uppdateras. Man gör det med usb-minne på nåt speciellt sätt och USB-porten sitter på baksidan, tror jag, så jag måste flytta på tvn med risk för att den åker ner på golvet. Jäkla krångel. :meh: Men först måste jag ta reda på modellnumret och hitta filen på tillverkarens hemsida.
Det var mycket enklare på 90-talet när det funkade utan uppdateringar. :up:

När en del människor tappar bort sitt språk/sin dialekt jättesnabbt.
En finlandssvensk artist, hemma inte jättelångt från mina hemtrakter (österbotten). För något år sedan när hen intervjuades så bredde hen på med riktig sydfinländsk/helsingforssvenska.
Nu har hen bott i sverige något år, så hör man hen prata på finlandssvensk radio, och då pratar hen rikssvenska :confused:
Att man inte kan prata sin bredaste hemdialekt då, det förstår jag, men det brukar gå att ta till någon sorts standardssvenska, utan att breda på åt något annat håll.

Lika så när någon bott i ett engelsktalande land ett år och kommer hem och pratar med engelsk brytning, och många well, and och so :D

@Halfrek och @athena_arabians
Mamma ska ringa prästen och säga att det var högst opassande. Man gör inte så, och särskilt inte till en så gammal person som är väl medveten om sin ålder och att man inte är odödlig.

Åh just det - mormor hade frågat; jamen hjälpte du mig inte då?
-nej, för prästen hade hört hur man riskerar att dras ned om man hjälper en som drunkar.

Tack för det liksom

ähum, inte för att vara sådan...

men är vi säkra på att mormors berättelse stämmer helt med verkligheten?

Jag lägger inte ens märke till fönstrena (eller faktumet att de inte syns) när jag är hemma. Fullt upptagen med annat!

Insynsskydd stänger inte ute solen minsta lilla dock. Jag har till och med skaffat svarta extragardiner att hänga för på sommaren. Den där solen ska bara bort bort bort! :wtf:

Runt juletid är solen sällan ett problem här i norr och jag ÄLSKAR julbelysning och sånt, så då är faktiskt persiennerna uppe en hel del! Därav enbart "mesta delen av tiden" :D Måste ju visa grannskapet mina vackra ljuuuus!
Så tråkiga grannar i juletid är ett störningsmoment som jag delar!

Det enda jag lägger märke till med mina fönster, sedda från insidan, är att de alltid behöver putsas.
Katterna gör pussmärken på glaset.

Stör mig på de nya vågarna på ICA Maxi. Jag lägger dit mina bananer (t.ex.) och trycker på knappen - och prislappen hinner inte ens ut ur springan förrän det står TA BORT VARAN FRÅN VÅGEN! med stora ilskna bokstäver. Men herreG*d ge mig en sekund i alla fall innan du börjar hetsa mig, vågskrälle!! Nu har det nästan blivit en sport - ska jag hinna trycka på prislappsknappen och rycka bort varan innan texten dyker upp? Man måste vara blixtsnabb, vi pratar tusendels sekund. Men det är värt det.
:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 242
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 181
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 749
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 035
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken färg?
  • Svensk Politik 4
  • Att lämna i smyg

Hund, Katt, Andra Djur