Bukefalos 28 år!

Vi har spöken!!! *bilder*

Poppinella

Trådstartare
Ja, det kan man i alla fall tro... men det är Lillan som ligger bakom spökerierna!
Hon öppnar skåpsluckor och river ut saker man glömt att man hade ( :angel: ). Att dra ut lådor är hennes nya grej, det är hon helt besatt av nu! Köksskåpen öppnar hon bara för att kolla in i, hon går aldrig in i dem eller så.
Om man tar fram en låda kan man ge sig tusan på att Lillan är först med att inspektera den... Påsar likaså, allt man kan krypa in i.
En gång tog jag tiden på hur lång tid det tog för någon av våra katter att ha alla fyra tassar i en tom skokartong från det att jag släppte den på golvet (ingen var i direkt närhet)... det tog (och jag skojar inte!) 14 sek!!!

Kom i alla fall på att man tyvärr inte har så mycket bilder på när katterna är på roliga ställen. En del finns där dock i arkivet. Tänkte bidra med några själv och sedan önskar jag att andra kunde göra likadant!

Vi börjar med Mortiis när han ligger på spisfläkten i gamla lägenheten:
mortiisspiflkt1ef.jpg


Sedan är det Mortiis igen, men denna gången i diskstället:
mortiisdiskstll5tg.jpg


Lillans tur och en påse nyss lagd på golvet:
lillanipse0oq.jpg


Förstår inte hur hon kunde trycka in sig i denna lilla lådan, men hon lyckades... Felix tittar förundrat... han hade med sina kilon aldrig klarat något liknande.
bilstereo19sk.jpg


Ozzy på sin standardplats, i handfatet. Inte särskilt ovanligt ställe för en katt, men har inga bilder med honom på konstiga ställen...
ozzyihandfat8az.jpg
 
Lillan före och efter!

Hittade en bild på hur Lillan såg ut när hon kom in till oss... hade förträngt hur smal hon var då...

smallillan0kd.jpg


Numer kallas hon även Rultan och klär så bra i sin nya vikt!

lillantjock9fe.jpg
 
Sv: Vi har spöken!!! *bilder*

Mortiis var jättefin! (Bra val av namn för övrigt ;) ) Han liknar vår gamle Tussi som blev hela 17 år och hann verkligen utnyttja alla sina nio liv innan han dog. :(

Men hjälp! :eek: vad har hänt med Lillans ögon? Ser svinläskigt ut ju! :crazy:
 
Sv: Vi har spöken!!! *bilder*

Svante utforskar papperskorgen.
digital5096_orig_SE.jpg

Hade ingen mer rolig bild, Svante är expert på att krypa in och gömma sig i saker..
En bild på allihop, favoritsysselsättningen.. :smirk:
digital5051_orig_SE.jpg
 
Sv: Vi har spöken!!! *bilder*

Den sista bilden :love: *helt underbart* Syskonkärlek :D .
 
Sv: Vi har spöken!!! *bilder*

jag fattar inte varför du tycker att handfatet inte e en ¨å ovanlig plats för katter min kisse skulle aldrig hoppa upp där det finns vatten ush säger han med stora bokstäverska leta fram lite roliga bilder på han har en hel drös
 
Sv: Vi har spöken!!! *bilder*

Min ena kisse springer in i badrummet å hoppar upp i handfatet så fort man går in dit. Han ligger kvar även om man spolar vatten, han ligger å dricker... :D Ska se om jag har nån bild..
 
Sv: Vi har spöken!!! *bilder*

Åh, så fina! Sture var ju urgullig!
Min kompis katt Snobben fick sig ett varv i torktumlaren en gång när hon hade bråttom och glömde kolla om katten var där inne (han brukade ligga där och alla visste det). Tack och lov sprang hon inte därifrån utan hörde vid första varvet en duns och öppnade och ut kom en arg Snobben... Efter det kan jag lova att hon kollar två gånger om det är någon katt där...

Snobben i egen hög person:
snobbenarg2lo.jpg
 
Sv: Vi har spöken!!! *bilder*

Ja, Mortiis är så fin! Vi är så stolta över honom med tanke på att det tog flera månader innan han vågade låta oss hemska människor börja klappa honom. Nu är han världens keligaste och älskar att bli klappad! Så roligt att få ha varit med om den förändringen!

Bara blixten som gjort att Lillans ögon fick eget liv...
 
Sv: Vi har spöken!!! *bilder*

b2c5b472.jpg


Uggleögon :p

9be1fa4e.jpg

Favoritsysselsättningen på vintern


462e65b0.jpg

Och på sommaren



d99cdd05.jpg

Pitbull?


d97e2457.jpg


Tjenatjena



aef7cf95.jpg

Heeej



7f24f262.jpg

Och såhär ligger man och sover...


e68a33bc.bmp

Nyfikna ungen :p


mammas gullefjun :D :love:
 
Sv: Vi har spöken!!! *bilder*

jemaha skrev:
Min ena kisse springer in i badrummet å hoppar upp i handfatet så fort man går in dit. Han ligger kvar även om man spolar vatten, han ligger å dricker... :D Ska se om jag har nån bild..

så gör min ena katt också. Fast hon har tagit över bidén (den används ändå inte mer än till dammsamlare). Så fort dörren till toarummet öppnat så sitter/ligger hon i bidén, så gulligt!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 898
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Hundarna sprang ut i full fart som vanligt imorse, jag gick och tog ut hästarna, släppt in hundarna och när jag ska dela ut...
Svar
12
· Visningar
1 657
Senast: Gnist
·
L
Övr. Katt 1) Lyft upp katten i armvecket såsom du skulle hålla ett spädbarn. Placera höger hands pekfinger och tumme på vardera sida om kattens...
Svar
11
· Visningar
1 588
Senast: MaLu
·
G
Övr. Katt Hur man ger sin katt ett piller: 1. Lyft upp katten och håll den i ditt armveck så som du skulle hålla ett...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: dragonlady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp