Vi har tingat en valp!

T

tejp

Och vi är så fruktansvärt glada! Jag har varit inne på det här forumet och läst en hel del genom åren medan jag drömt om en egen liten varelse. Hoppas nu på att jag istället ska kunna delta på fler sätt än bara genom läsandet.

Jag läste precis Jadizias tack-tråd och hoppas nu bara på att jag inte blir sågad vid forknölarna pga min okunnighet eller i alla fall "mindre kunnande"
Det kommer antagligen bli ett flertal rop på hjälp.

tejp
 
Sv: Vi har tingat en valp!

tejp skrev:
Och vi är så fruktansvärt glada! Jag har varit inne på det här forumet och läst en hel del genom åren medan jag drömt om en egen liten varelse. Hoppas nu på att jag istället ska kunna delta på fler sätt än bara genom läsandet.

Jag läste precis Jadizias tack-tråd och hoppas nu bara på att jag inte blir sågad vid forknölarna pga min okunnighet eller i alla fall "mindre kunnande"
Det kommer antagligen bli ett flertal rop på hjälp.

tejp

Åh vad roligt! Grattis! :love: Vad blir det för ras? *nyfiken*

Oroa dig inte för att bli sågad. Jag tycker att klimatet är ganska bra här. :)

Jag ställer också "dumma" frågor och jag har haft hund sedan jag var nio år. Erfarenhet betyder inte alltid att man lärt sig så mycket. :crazy:
 
Sv: Vi har tingat en valp!

en liten softcoated wheaten terrier som i sinom tid blir en stor softie.

Mor min är allergisk men denna hund klarar hon av. Att skaffa hund har varit den stora drömmen och nu äntligen blir det av.

Folk skrattar dock åt oss och ifrågasätter om vi vet vad vi ger oss in på.
 
Sv: Vi har tingat en valp!

Grattis!
Det går säkert jättebra, man är inte expert bara för att man haft hund länge, tro mig :o
 
Sv: Vi har tingat en valp!

Grattis! Man blir nog aldrig full-lärd hundägare. Jag har själv alltid haft hund i min närheten men expert blir jag nog aldrig.
 
Sv: Vi har tingat en valp!

Vad kul!
Är uppvuxen med hund, men det finns alltid nåt nytt att lära sig. Ingen hund är ju den andra lik.
När kommer valpen hem?
 
Sv: Vi har tingat en valp!

Åh, en wheaten!! :bump: :love:

Tänk att man kunde hitta ännu en vettig människa härinne! ;) :angel: '

Jag har också en wheaten. :love:
En kille på sju månader, han är helt underbar! :love:

Vilken kennel kommer din hund ifrån? (eller får man inte skriva det?)
 
Sv: Vi har tingat en valp!

Vår lilla tös kommer hem om fyra veckor. In liten Dike blir det. Många blir tveksamma när jag säger namnet "det blir ju flata på engelska" tycker dem. Men jag tycker att det är fint och att det passar förträffligt bra.

Jag är orolig för att jag ska göra fel och att vår hund inte alls kommer känna sig förstådd på något vis. Biblioteket har det burit iväg till några gånger nu men jag tycker mig inte bli klokare.
 
Sv: Vi har tingat en valp!

Det kommer säkert att gå bra!
Ta det bara lugnt och njuta av valpperioden (och senare kommer ni skratta åt allt vovven gjort som kanske inte varit roligt just då.....som att kissa på mattan)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 607
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla! Det här är mitt första inlägg här och jag hoppas på att få lite tips och råd kring min tös som är sex månader, jag har läst...
2
Svar
21
· Visningar
3 294
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 158
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp