Vi med små barn på små ponnyer!

Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Är bilden tagen från hästryggen? I så fall är jag jätteavis... Jag längtar till den dagen sonen och jag kan rida ihop. :)
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Ett inlägg i galoppfrågan: Häromdagen tänkte jag skriva att jag höll med Ameo och att sonen skulle få galoppera när han kan rida själv i trav. MEN igår var vi ute på långtur tillsammans med Yngsta bonusdottern som red Stora systerns häst. Sambon promenerade och jag ledde Sonen. Vid några tillfällen kom vi på efterkälke (shettisben v/s arabben) ;)
och när vi travade ikapp slog Felicia över i galopp lugnt och stilla! Sonen har alltså galopperat för första gången i sitt liv! Stort. Han fnittrade och tyckte att det var jättekul. Jag vet inte vem jag är mest stolt över, Felicia som har varit lite stökig eller sonen som ja, har galopperat!! Högsta betyg till båda i alla fall. :D

I3406674W676H404V20130404T063921Z.jpeg

Bild från gårdagen.
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Oj, får man vara med här? :) Har ingen liten ponny och ingen liten ryttare just nu, men det är på gång :)
Är tvåbarnsmamma, med ett barn på 12 år och ett på snart 1,5år. 12 åringen har ridit sedan hon var 3 år gammal, idag har hon ett kallblod på 155cm som är hennes. Den lilla har inte varit i stallet så mycket ännu, men mer och mer för var dag som går. Och alltid då hon ser hästarna från fönstret så säger hon "hästa, hästa" :D så jag misstänker att vi snart har en till hästtokig tös i familjen som ska lära sig rida, till pappas förtret ;) :D
Ska bli så roligt den dagen det är dags, kommer ihåg hur stolt man var (och fortfarande är!) då den äldre började med hästar och ridning som liten. Minsta framsteg så var helt otroligt roligt, både för henne och mig :)
Sitter redan nu, kan jag avslöja, och kikar på små ponnisar :D Kanske man hittar något, man vet ju aldrig ;)
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Välkommen! :)
Visst är det kul att titta på ponnyannonser...
Jag tittar på B-ponny annonser fast det inte är aktuellt på ett par år plus att jag kikar på D-ponnier åt yngsta bonusdottern..
:D
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Ja, jag lånar svägerskans isis :D Det är jättemysigt :love:
Igår var vi ute på en längre tur och isisen blev "riktigt häst" :o:o Och bockade och hade sig :D

Vad kul med galoppen!!:banana: Varje steg framåt är så roligt!!
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Klart du är välkommen!! :bump:

Nu verkar du ju erfaren, men man kanske får komma med tips ändå :)
Hör med någon ridskola om någon ponny ska pensioneras, finns det någon trygg, erfaren läromästare är de de bästa och ofta till fördelaktigt pris eftersom man får bli sista hemmet åt ponnyn.
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Och jag tittar på C-ponny :D
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Jaa, det är så roligt! Och alla är så söta! :love: Tur att man inte har såååå riktigt mycket plats i stallet, annars kan det nog hända att man skulle ha ett par, tre, fyra, tio stycken redan :D
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Ah :idea: Det har jag inte ens haft en tanke på måste jag erkänna! Har ett par ridskolor här i närheten som man skulle kunna höra med. Tack för tipset! :)
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Idag var det ridning igen. Mycket efterlängtat då det inte var något förra veckan (skärtorsdag). Sonen var så glad och ivrig. Idag travade de riktigt mycket och balansen blir bättre och bättre och på ett ställe där de brukar galopper slog ponnyn över av gammal vana och galopperade ca 2-3 språng innan ledaren fick stopp på honom. Sonen var stolt som en tupp och så nöjd, så nöjd.
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Kl

Får jag också vara med? :) Om allt går vägen så får vi hem en shettis i helgen. Jättespännande! Han ska gå som sällskap till mina stora hästar, men tanken är att min 6-åriga dotter ska rida och pyssla med honom.

Någon som har tips vad man kan titta efter för sadel? Dottern är som sagt 6 år, normallång för sin ålder, smal. Vad kan vara lämpligt med för tum-storlek? Har ingen koll på ponnysadlar alls..
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Både Börjes och Hööks har ponnysadlar, startkit, som passar shettisar, syntetsadel med tillbehör för under tusenlappen :)

Just det, Välkommen! :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Lillan och ponny hade balansövningar igår, studshopp barbacka med armarna ut :laugh: Film, klicka på bilden.

 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Passar på att visa bild på lillan, när hon var mindre och hennes första ponny "Kotten" (Biscotto) :love:

006.jpg
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Kl

Får jag också vara med? :) Om allt går vägen så får vi hem en shettis i helgen. Jättespännande! Han ska gå som sällskap till mina stora hästar, men tanken är att min 6-åriga dotter ska rida och pyssla med honom.

Någon som har tips vad man kan titta efter för sadel? Dottern är som sagt 6 år, normallång för sin ålder, smal. Vad kan vara lämpligt med för tum-storlek? Har ingen koll på ponnysadlar alls..

Vi har en jättefin Knightssadel och en billig safarisadel från H**ks eller B**jes, sonen föredrar safarisadeln:D och den ligger faktiskt lite bättre på ponnyn.

Å, grattis till ponnyn! Vi vill se bilder när han är hemma. :)
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Tack! :D

Vad duktiga dom är! Å lill-ponnyn var ju bara underbar! :love:

Jag har kikat lite på deras start/sadel-paket, funderar om det "duger" eller om man skulle satsa på en "riktig" sadel. Men det kanske är vettigt att börja med..
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Safarisadel - är det typ ponnyputa? Då kanske man skulle satsa på en sådan iaf.

Tack! :) Meen.. då måste jag ju lära mig att lägga in bilder..:D
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Tack!! Ponnyn är så himla kanon!!:bow: Hon har utvecklats jättemycket tack vare honom :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 865
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 625
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 600
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 495
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp