Vad fina de är
@ameo!
Jag provade med tränset vi har (ingen nosgrimma, är ett westernträns) och ponnyn gick väldigt lugnt och fint. Så jätteobekvämt var det antagligen inte med bettet. Men ska ändå spana om jag hittar nåt nättare. En fördel med tränset var att han inte försökte äta hela tiden som när vi bara haft grimma.
Tack för tipsen
@RostKaptenen. Jag har provat med konor och slalom och sånt förut, vilket inte verkade så intressant (då iaf). Men jag provade med en fotboll denna gången och sa att Jonny ville spela. Det verkade han tycka var roligt. Bra ide att utöka med att peka och ledande tygeltag och sånt. Såhär första gången var han inte så intresserad av att hålla i tygeln, men det kommer nog.
Hur gör ni när ni leder men barnen håller i tygeln? Denna gången blev det lite spontant för att jag ville prova, så jag höll i tygeln helt enkelt. Men vore smidigare att ha ett extra grimskaft så blir man lite friare. Har ni sån där grej som man kan ha när man longerar? Eller en grimma under/över tränset? Eller nåt annat smart?