Vi som bär i sjal och sele 2

Funderar på om vi snart kan börja bära kotten på ryggen...

Vi har en ergobaby adapt. Kotten är nästan 5,5 månad och ganska stadig för sin ålder (tror jag). Sitter utan stöd korta stunder, dvs faller inte så lätt ihop som en fällkniv längre utan välter snarare för att balansen är sådär...

Rekommendationen från tillverkaren är väl ca 6 månader så vi är ju snart där, men vågar/kan vi testa redan nu?
 
Funderar på om vi snart kan börja bära kotten på ryggen...

Vi har en ergobaby adapt. Kotten är nästan 5,5 månad och ganska stadig för sin ålder (tror jag). Sitter utan stöd korta stunder, dvs faller inte så lätt ihop som en fällkniv längre utan välter snarare för att balansen är sådär...

Rekommendationen från tillverkaren är väl ca 6 månader så vi är ju snart där, men vågar/kan vi testa redan nu?
Alltså, jag testade korta stunder inomhus när vi båda var hemma redan när bebis började sitta upp.
Så länge ni har koll och inte bär så för länge hade jag inte varit orolig för att pröva :)
 
Jag o lilleman var iväg och dagsvandrade (nåja var 30 grader varmt så blev långa promenader mera) och dag två gick vi genom Skurugata och upp på Skuruhatt. Var en del ögonbryn som höjdes när jag kom där med bebis på magen i den något knöliga terräng :angel: Vidar sov sig genom hela turen och vaknade först när vi var uppe på berget.

IMG_20180706_140032_451.jpg


Tack @lil-sis vi är så himla nöjda över selen :bump:
 
Jag o lilleman var iväg och dagsvandrade (nåja var 30 grader varmt så blev långa promenader mera) och dag två gick vi genom Skurugata och upp på Skuruhatt. Var en del ögonbryn som höjdes när jag kom där med bebis på magen i den något knöliga terräng :angel: Vidar sov sig genom hela turen och vaknade först när vi var uppe på berget.

Visa bifogad fil 16949

Tack @lil-sis vi är så himla nöjda över selen :bump:
Men visst är det underbart att kunna ta sig fram överallt? Slippa släpa på vagn och vara beroende av framkomliga vägar;)
 
Jag o lilleman var iväg och dagsvandrade (nåja var 30 grader varmt så blev långa promenader mera) och dag två gick vi genom Skurugata och upp på Skuruhatt. Var en del ögonbryn som höjdes när jag kom där med bebis på magen i den något knöliga terräng :angel: Vidar sov sig genom hela turen och vaknade först när vi var uppe på berget.

Visa bifogad fil 16949

Tack @lil-sis vi är så himla nöjda över selen :bump:
Härligt det ser ut! Och bra utflyktsmål, det är (nära)) mina gamla hemtrakter :D
 
Hur vet man hur lång vävd sjal man ska ha? Beror det på ens egen storlek?
Beror dels på din egen storlek, dels på barnets storlek och även på vilka knyt du vill göra;)
Det kan vara bra att börja med sin basstorlek som oftast är stl 5 för dig med tröjstorlek XS/S, stl 6 om du har stl M/L och stl 7 om du har XL eller mer.
Det är dock bara en fingervisning då det som sagt beor på fler faktorer och framförallt vilka knyt du vill kunna göra :)
Det bästa brukar vara att hitta en sjal du tycker är riktigt fin, då kommer du vilja använda den. Sedan finns det bra appar t.ex. Up&Close där du kan söka på olika knyt beroende på sjallängd mm och sedan få videor på hur du knyter :up:
 
Funderar på om vi snart kan börja bära kotten på ryggen...

Vi har en ergobaby adapt. Kotten är nästan 5,5 månad och ganska stadig för sin ålder (tror jag). Sitter utan stöd korta stunder, dvs faller inte så lätt ihop som en fällkniv längre utan välter snarare för att balansen är sådär...

Rekommendationen från tillverkaren är väl ca 6 månader så vi är ju snart där, men vågar/kan vi testa redan nu?
2004 köpte jag Ergo som var helt ny, började bära på rygg med den när barnet var 4,5 månader.
 
@Jordgubblime @Madick
Tack för svaren! Vi har testat en kort stund, han var skeptisk men ganska nöjd när han väl var uppe väldigt svårt att få vettig höjd på bebis dock, jämföet med att bära på mage tycker jag! Bara att träna antar jag...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 981
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 007
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 773
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp