Vi som bär i sjal och sele 2

Vi behöver ha en lösning för bl.a. hundpromenader och den lille gossen tycker inte vagnen är ett toppenalternativ...
Inser att det där med sjal inte riktigt är vår grej, så planen är att köpa en sele istället. Har tittat runt lite och fastnat för Ergobaby Adapt, ni som har den är ni nöjda? Och när började ni använda den? Sonen är ”bara” en månad ännu.

Tacksam för tips och tankar
 
Vi behöver ha en lösning för bl.a. hundpromenader och den lille gossen tycker inte vagnen är ett toppenalternativ...
Inser att det där med sjal inte riktigt är vår grej, så planen är att köpa en sele istället. Har tittat runt lite och fastnat för Ergobaby Adapt, ni som har den är ni nöjda? Och när började ni använda den? Sonen är ”bara” en månad ännu.

Tacksam för tips och tankar

Bar inte i adapt men har haft en 360 sedan korven föddes och började använda den när han nådde upp till lägsta vikten enligt tillverkaren.

När de är pytte behöver man ofta ha ”höftbältet” i midjan eller under brösten för att bebis ska komma så högt upp att man lätt kan pussa på pannan.
 
Hoppas det är okej med några följdfrågor.
Har den fungerat bra hela tiden? När du hade spädbarnsdelen - sitter bebisen med fötterna i själva selen då, istället för att ”spreta ut” med dem på sidorna?
 
Vi behöver ha en lösning för bl.a. hundpromenader och den lille gossen tycker inte vagnen är ett toppenalternativ...
Inser att det där med sjal inte riktigt är vår grej, så planen är att köpa en sele istället. Har tittat runt lite och fastnat för Ergobaby Adapt, ni som har den är ni nöjda? Och när började ni använda den? Sonen är ”bara” en månad ännu.

Tacksam för tips och tankar
Vi köpte både sjalar och en ergobaby adapt till vår dotter, jag var pepp på att sjala medan pappan ville ha något enklare. Vi har använt selen sjukt mycket! Den är så enkel att ta på sig, lätt att ställa in allt efetrsom barnet växer och vår dotter har älskat att sitta i den. Nu när hon väger tio kg får hon sitta på ryggen vilket också fungerar bra. Jag tror att vi började använda den från att hon var ca sex veckor, men kolla på hemsidan vilken ålder/längd/vikt de rekommenderar. Jag minns att det var en oerhörd lättnad att äntligen få händerna fria, plus att det blev det bästa sättet att söva dottern som varken gillade vagn eller att ligga i sängen i början.
 
Hoppas det är okej med några följdfrågor.
Har den fungerat bra hela tiden? När du hade spädbarnsdelen - sitter bebisen med fötterna i själva selen då, istället för att ”spreta ut” med dem på sidorna?

Ja vi använder den fortfarande ibland (18 månader). Fötterna var inuti selen :)
 
Det är lite där även vi är, att vagn verkligen inte är aktuellt enligt den lille... så tänkte inte jag utan såg fram emot långa promenader. Får hoppas han ändrar inställning.
Känns lite som valet står mellan adapt och 360. Men känns svårt hur man ska resonera utifrån för/nackdelar.
 
Det är lite där även vi är, att vagn verkligen inte är aktuellt enligt den lille... så tänkte inte jag utan såg fram emot långa promenader. Får hoppas han ändrar inställning.
Känns lite som valet står mellan adapt och 360. Men känns svårt hur man ska resonera utifrån för/nackdelar.

Vår kille dissar också vagn, i alla fall 9 gånger av 10. Jag hade också sett fram emot hundpromenader med honom sovande i vagnen, men det var visst en dröm :p.
Adapt är utan spädbarnsinlägg, eller hur? Vi har en 360 som jag köpte begagnad. Helt ok på alla sätt och spädbarnsinlägget var inte direkt krångligt, men skulle jag köpa nu skulle jag köpa en utan det. Att kunna bära framåtvänd är minst ergonomiskt och inget vi prioriterar, köpte denna mest för att det var bra pris och "akut".
 
Det verkar ju inte vara särskilt ovanligt, att vagnspromenaderna inte riktigt flyter på enligt önskemål...
Ja precis, adapt är utan spädbarnsinlägget, men ska fungera från 3 kg enligt infon...
 
Det är lite där även vi är, att vagn verkligen inte är aktuellt enligt den lille... så tänkte inte jag utan såg fram emot långa promenader. Får hoppas han ändrar inställning.
Känns lite som valet står mellan adapt och 360. Men känns svårt hur man ska resonera utifrån för/nackdelar.

Jag skulle också förslå adapten!
Trots att vi har en 360 som vi är toppen nöjda med :angel: men jag älskar den ännu mer sen vi kunde slippa spädbarnsinlägget! Och så har ju vi modellen med kardborrebanden, det är väl enda minuset med 360 (dock inte kvar på nya modellen)
 
Jag skulle också förslå adapten!
Trots att vi har en 360 som vi är toppen nöjda med :angel: men jag älskar den ännu mer sen vi kunde slippa spädbarnsinlägget! Och så har ju vi modellen med kardborrebanden, det är väl enda minuset med 360 (dock inte kvar på nya modellen)
Har också den äldre modellen. Man kan ju väcka döda (typ) när man öppnar kardborrebandet - rrrritsch! :p
 
Vi behöver ha en lösning för bl.a. hundpromenader och den lille gossen tycker inte vagnen är ett toppenalternativ...
Inser att det där med sjal inte riktigt är vår grej, så planen är att köpa en sele istället. Har tittat runt lite och fastnat för Ergobaby Adapt, ni som har den är ni nöjda? Och när började ni använda den? Sonen är ”bara” en månad ännu.

Tacksam för tips och tankar
Vi har adapt till sonen och är jättenöjda. Den är lätt att ställa in och skön att bära i. Använde från ca 2 månader men hade kunnat använda den innan också såklart, var mest att vi inte köpte förrän då :p

Sonen gillar vagnen helt okej men har i perioder sovit dåligt i den, då är selen en riktig livräddare! För tillfället sover han helst där, och jag är inte lika bra på transfer som sambon så jag bär vår ca 10kgs bebis 2-3,5 timme om dagen utan större problem.
 
Vi behöver ha en lösning för bl.a. hundpromenader och den lille gossen tycker inte vagnen är ett toppenalternativ...
Inser att det där med sjal inte riktigt är vår grej, så planen är att köpa en sele istället. Har tittat runt lite och fastnat för Ergobaby Adapt, ni som har den är ni nöjda? Och när började ni använda den? Sonen är ”bara” en månad ännu.

Tacksam för tips och tankar
Ett starkt tips är att köpa begagnat! :up: De är nästan bättre begagnade, mjuka och ingosade, samt att om ni köper begagnat får ni ofta igen pengarna när ni säljer.
Kolla köp- och säljgrupper på Facebook, blocket osv.
Ett annat plus är att om ni inte trivs och vill prova annat märke (Lenny lamb, Manduca, Fidella, Beco gemini, Tula, Emeibaby t.ex.) så blir det inte så dyrt att sälja och testa nytt:)
 
Tack för dina tankar.
Det finns liksom för mycket märken att välja på för en nybörjare och ganska ointresserad mor. Vill ju bara ha mina händer fria 😇
 
Har någon koll på denna modell: Performance Baby Carrier Ergobaby. Den enda som fanns begagnad i området.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 930
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Nu ligger jag här igen som en ”helikopter” och vänder och vrider och försöker sova, men det går inte. Är trött egentligen men hjärnan...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 895
Senast: kbtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp