Vi som bär i sjal och sele 2

Fick hem en onbuhimo i fredags. Den är redan väldigt omtyckt. Mer onbuhimo till folket!
 

Bifogade filer

  • 20180909_134845.jpg
    20180909_134845.jpg
    186,6 KB · Visningar: 35
Efter knappt ett dygn tillsammans kan jag meddela att vi är lyckliga tillsammans, Selen, liten och jag. Känslan av att armarna går att använda igen är liksom wow.
Även hunnit tests en annan modell av sjal, en ringsjal. Gillar den mer än tidigare variant. Men är ändå inte riktigt trygg med att han blir kvar i den...
 
Jag funderar på en ergobaby.. Vi bär inte lillan så himla mycket och hon är än så länge nöjd i vagnen men det känns som att en sele kan aldrig vara fel :D

Vi har iofs en babybjörn original som vi fått i present men jag upplever att hon "säckar ihop" i den efter en liten stund. Känns inte heller så skön att sitta i.

Någon som provat både babybjörn och ergobabys selar och har någon synpunkt?
 
Är det någon som har köpt bärjacka från bonprix? Är de ok i kvalité?
Jag har spanat in den här modellen, det verkar smart med knäppning ovanför barnet, då det blåser jämt här. Någon som har något liknande och är nöjd/missnöjd?
15125049-5YOQpa5r.jpg
 
Är det någon som har köpt bärjacka från bonprix? Är de ok i kvalité?
Jag har spanat in den här modellen, det verkar smart med knäppning ovanför barnet, då det blåser jämt här. Någon som har något liknande och är nöjd/missnöjd?
Visa bifogad fil 19355
Jag beställde en liknande förra året, men den skickades tillbaka. "hållet" där bebisen skulle vara var för långt ner. Jag använde min gravidjacka istället med en sjal. Min tanke var att "sy" en fuskpolo (=modifiera en gamla polotröja) men hann aldrig
 
Jag funderar på en ergobaby.. Vi bär inte lillan så himla mycket och hon är än så länge nöjd i vagnen men det känns som att en sele kan aldrig vara fel :D

Vi har iofs en babybjörn original som vi fått i present men jag upplever att hon "säckar ihop" i den efter en liten stund. Känns inte heller så skön att sitta i.

Någon som provat både babybjörn och ergobabys selar och har någon synpunkt?
Ergobaby är mer ergonomiska både för bebis och bärare 👍
Många tycker att det blir tungt snabbt i BB, jag har en ergonomisk sele (Manduca) och bär lätt min 10 kgs bebis flera timmar om dagen.
Jag föredrar Manduca före Ergobaby men det är en smaksak samt beror till viss del på kroppstyp på bäraren 😊
 
Är det någon som har köpt bärjacka från bonprix? Är de ok i kvalité?
Jag har spanat in den här modellen, det verkar smart med knäppning ovanför barnet, då det blåser jämt här. Någon som har något liknande och är nöjd/missnöjd?
Visa bifogad fil 19355
Jag har en bärjacka från bonprix, dock inte den på bilden utan en som inte går att knäppa över barnets huvud. Tycker oftast inte de liknande den på bilden ser ut att passa så bra för ergonomiskt bärande iom att en ska ha barnet så högt att det går att pussa på hjässan, och då tycker jag att hålet ser ut att komma väl lågt?

Hursomhelst är jag iallafall väldigt nöjd med min jacka, den gjorde att jag vågade ge mig ut med bebis i selen i vintras när det var kallt och blåsigt, trots att han inte hade så mycket vinterkläder. Jag använder den som vanlig jacka också, med borttagen panel, och kommer nog använda den vid en eventuell ytterligare graviditet eftersom den har dragkedjor i sidorna och går att göra om till gravidjacka. Kvaliteten är helt okej, någon lös tråd men för priset helt okej.
 
Jag beställde en liknande förra året, men den skickades tillbaka. "hållet" där bebisen skulle vara var för långt ner. Jag använde min gravidjacka istället med en sjal. Min tanke var att "sy" en fuskpolo (=modifiera en gamla polotröja) men hann aldrig

Hm, det var just det jag var fundersam över, att hålet satt väl lågt. Jag kan ha min gravidjacka men bara knäppa under bebis. Panelen på min beco gemini är visserligen varm och tjock, så bebis lär inte frysa, om inte vinden smiter in. Men jag skulle vilja ha en jacka som är lite varmare i höst. Får kika på deras andra modeller.
Synd att de inte har fri frakt och retur som zalando, då hade man kunnat skicka efter några olika och prova.
 
Hm, det var just det jag var fundersam över, att hålet satt väl lågt. Jag kan ha min gravidjacka men bara knäppa under bebis. Panelen på min beco gemini är visserligen varm och tjock, så bebis lär inte frysa, om inte vinden smiter in. Men jag skulle vilja ha en jacka som är lite varmare i höst. Får kika på deras andra modeller.
Synd att de inte har fri frakt och retur som zalando, då hade man kunnat skicka efter några olika och prova.
Jag har den här
https://www.bonprix.se/produkt/oevergangsjacka-foer-blivande-mammor-med-babyficka-moerkbla-926479/
och även om det inte går att stänga över bebis så går dragkedjan att dra ganska högt upp så den når till bebis näsa i höjd ungefär. Luvan tar också en del vind, och så kan en ju alltid ha "rånarluvemössa" på bebis när det är kallt :)
 
Jag funderar på en ergobaby.. Vi bär inte lillan så himla mycket och hon är än så länge nöjd i vagnen men det känns som att en sele kan aldrig vara fel :D

Vi har iofs en babybjörn original som vi fått i present men jag upplever att hon "säckar ihop" i den efter en liten stund. Känns inte heller så skön att sitta i.

Någon som provat både babybjörn och ergobabys selar och har någon synpunkt?
Jag hade BabyBjörn original till första barnet (2002), orkade inte bära så särskilt länge. Till tvåan hade jag sjal och sen Ergo som var grym! Trean åker mest sjal, lite Ergo men vid 9 mån bytte vi till Tula som är lite större. Än idag (4 år och 103 cm lång) bär vi i Tula emellanåt, dock storlek Toddler. Stor skillnad i rörlighet på barn burna i BB jämfört med de andra, jag vill iaf tro att det har något med saken att göra :-)
 
Sitter också och kollar bärjackor (på bonprix) och har hittat en parkas som har yttermaterial av bomull. Funderar på hur det går att impregnera mot regn?
 
Hm, det var just det jag var fundersam över, att hålet satt väl lågt. Jag kan ha min gravidjacka men bara knäppa under bebis. Panelen på min beco gemini är visserligen varm och tjock, så bebis lär inte frysa, om inte vinden smiter in. Men jag skulle vilja ha en jacka som är lite varmare i höst. Får kika på deras andra modeller.
Synd att de inte har fri frakt och retur som zalando, då hade man kunnat skicka efter några olika och prova.
Jag har två olika varav en med knäppning ovanför. Knäpper inte den nedersta knappen och då tycker jag det fungerar bra
 
Fick lite"bebis blir stor"-ångest igår och är sugen på att testa lite fler bärdon, samtidigt som jag inte är sån som köper och säljer särskilt mycket. Men annan sele och ringsjal vore spännande, det som används mest just nu. Bar för övrigt stora hem två gånger den här veckan :p i ringsjal.

Bärträff här i närheten nästa vecka om jag tar mig dit.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 966
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 932
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 567
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp