Vi som förhoppningsvis väntar kull

Nu har Freja fått sina ungar. Det blev 5 fina blå ungar. Starka och friska. Vi tror det kommer finnas en somalihona till oss. Hanen ÄR jättefin och kompletterar henne bra, ffa har han färgen
Jag måste fråga!
Är det någon som varit med om att en hona saknar en tutte? 🙂
Jag var över till fodervärdarna och trimmade magen på min hona nyss. Jag upptäckte då att hon Saknar en tutte. Andra på höger sida finns det inte ett spår av. 🤭
Tur mina katter får max fyra ongar...

Annars väntar jag på min ungkatt. Hon vägrar löpa igen. Hon och hennes moster ska paras framöver är tanken.
 
Nu har Freja fått sina ungar. Det blev 5 fina blå ungar. Starka och friska. Vi tror det kommer finnas en somalihona till oss. Hanen ÄR jättefin och kompletterar henne bra, ffa har han färgen
Det blev 4 tjejer men ingen av dom är somali alla är aby. Både bra och dåligt. Det bra är att vi bara kan välja på kvalitet det dåliga är ju att det är trist med korthåriga på utställning osv. Den enda somalin är såklart hane.
 
Jag måste fråga!
Är det någon som varit med om att en hona saknar en tutte? 🙂
Jag var över till fodervärdarna och trimmade magen på min hona nyss. Jag upptäckte då att hon Saknar en tutte. Andra på höger sida finns det inte ett spår av. 🤭
Tur mina katter får max fyra ongar...

Annars väntar jag på min ungkatt. Hon vägrar löpa igen. Hon och hennes moster ska paras framöver är tanken.
Har sett det hos andra men inte hos nån av mina
 
Jag hade kört på 13/7 🙂
Mm, det var det jag sa till försäkringsbolaget också.

Ungarna har haft en lite seg start. Det har tagit nästan tre dygn för mammans mjölk att släppa ordentligt.
Men de små har varit nöjda och pigga men jag tycker ändå det är jobbigt med väntan, ffa eftersom jag är bortskämd med mjölkkossor typ.
Alla mina ungar (förutom kull två som slutade hos amma)har gått upp rejält från dag ett även för förstföderskorna.
 

Bifogade filer

  • DSC_5037.JPG
    DSC_5037.JPG
    139,1 KB · Visningar: 77
Mina ena hona har, när ongarna börjat kravla omkring mera, börjat flytta dem. Nu verkar hennes dotter göra likadant.
Jag vet att Jag tyckte det var jobbigt och försökte anpassa mig så gott det gick till vart hon ville ha dem. Bara det att hon bar omkring dem överallt. Som att de gjorde henne lite osalig över att de började kravla/gå omkring, åt fyra olika håll.
Och hon var aldrig nöjd med vart hon la dem för de Fortsatte ju att kravla omkring (tack å lov).
Någon som har erfarenhet och tips på hur man ska tänka?
Jag tänker på mina stackars fodervärdar som (kanske) får leta ongar hela tiden...
 
Mina ena hona har, när ongarna börjat kravla omkring mera, börjat flytta dem. Nu verkar hennes dotter göra likadant.
Jag vet att Jag tyckte det var jobbigt och försökte anpassa mig så gott det gick till vart hon ville ha dem. Bara det att hon bar omkring dem överallt. Som att de gjorde henne lite osalig över att de började kravla/gå omkring, åt fyra olika håll.
Och hon var aldrig nöjd med vart hon la dem för de Fortsatte ju att kravla omkring (tack å lov).
Någon som har erfarenhet och tips på hur man ska tänka?
Jag tänker på mina stackars fodervärdar som (kanske) får leta ongar hela tiden...
Jag brukar ha kattmamma med ungar i ett eget rum, då kan hon bara bära runt de i just de rummet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 753
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 036
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 624
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 316
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp