Vi som förhoppningsvis väntar kull

F36B10EF-99EC-4F2F-B43E-4BC071DD3543.jpeg


Tänk vad ljus kan luras. De är lika mörka egentligen
 
Igår nedkom 'Bettan' med två friska krya småttingar samt en missbildad som dog direkt efter födseln.
Tror det är två tjejer men snabbkollade bara.
Jag och Bettan har STARKA meningsskiljaktigheter om vart man bör bo med sina små men jag har fått böja mig. Så nu bor de i en kattställning à mindre tunna.
Jag satte för nedre delen av hålet, annars hade jag väl inte sovit på nätterna förrän om flera veckor pga 'trilla-ut-risken'.
Envisa kattskrälle!!

Jag har inte heller lyckats ta några bilder än.

MIn andra hona fick åka iväg på parning så får vi se om det blir något...
 
Mina fjuttisar blev tre veckor igår.
De är urcharmiga och tjoar högt när de hör oss.
Min andra hona är dräktig. Även fast det inte gått tre veckor så har hon illrosa tuttar. Tjohooo!
Förutom att vi kommer att ha kattungar i en evighet då... 😅
Smågruset är nu 5 veckor.

Honan är blåtabby och en riktig prinsessa.
 

Bifogade filer

  • 5v_Liljan.jpg
    5v_Liljan.jpg
    156,3 KB · Visningar: 36
Här är ungarna 8 v idag. Har tagit nya bilder med inte lagt över/redigerat än.

Andra honan har nu gått upp 1,2kg nu och har antagit form av en boll. Hon kan inte ens slicka sig i ändalykten längre, stackarn. 1 1/2 v kvar.
 

Bifogade filer

  • DSC_5619.JPG
    DSC_5619.JPG
    158,3 KB · Visningar: 59
Jag håller låda i tråden... 😆

I fredags natt/lördags morse kom andra (och sista) kullen för året. Tre bebbar, troligen två tjejer och en kille. Duktig förstagångshona men mjölken har inte släppt än.

Jag tror att jag har frågat/pratat om det innan här men hur har ni gjort när kullen är född över midnatt? Vilket datum väljer man? Två är födda kring 23 och sista 4. 🤔
 

Bifogade filer

  • DSC_5635.JPG
    DSC_5635.JPG
    214,4 KB · Visningar: 41
Jag håller låda i tråden... 😆

I fredags natt/lördags morse kom andra (och sista) kullen för året. Tre bebbar, troligen två tjejer och en kille. Duktig förstagångshona men mjölken har inte släppt än.

Jag tror att jag har frågat/pratat om det innan här men hur har ni gjort när kullen är född över midnatt? Vilket datum väljer man? Två är födda kring 23 och sista 4. 🤔
Kan ju även uppdatera om att det var tre tjejer. Paddor hela bunten. 😆
De blir elva veckor i morgon.
Men det verkar vara heeeelt dött på kattmarknaden.
Jag har fortfarande kvar en från kullen innan... 😬
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 783
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 197
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 796
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 321
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp