Vi som letar häst II

Så är jag tillbaka i den här tråden, och inser återigen att jag tycker lika illa om dejtingsidor som hästannonssidor 🙈😅

Tycker de är så kul o följa fast jag förstår att de inte är så lätt att vara den som letar 😁

Min kompis har äntligen hittat sin häst iaf men jag tyckte de va kul och åka o kika.
Sen var de förvånande över hur få som var ärliga från start..

Jag säger ju att det är som dejtingsidor 😅

Följa med andra och leta häst är kul. Leta själv är inte kul.
Och så folks kreativa tolkningar. "Fullt frisk, inga skador har lite eksem så behöver täcke"
"Jättesnäll och trygg, men har lärt sig bocka av barnen"

Osv...

Sant 🙈😂

Jag hade en bild av att för de summorna min kompis kolla på att de skulle vara seriösare men de var det inte 🙃
Bara glad hon aldrig blev avbockad men hon blev sparkad…

Jag säger ju att det är som dejtingsidor 😅

Följa med andra och leta häst är kul. Leta själv är inte kul.
Och så folks kreativa tolkningar. "Fullt frisk, inga skador har lite eksem så behöver täcke"
"Jättesnäll och trygg, men har lärt sig bocka av barnen"

Osv...
Kanju säga att köpare kan vara lika illa. "Barns som har kommit en bit i sin ridning" innebar att de hjälpligt red runt ponnyn i alla gångarter, men väldigt obalanserat och flaxigt. Mamman sa sig vara hästkunnig men kunde inte ens sätta på en martingal.

Jag smyger in i den här tråden lite försiktigt. Dels för att jag sagt att jag inte ska köpa häst på ett år, men framförallt för att jag inte riktigt vet vad jag vill ha för häst.

Tanken var alltid att nästa häst skulle bli min mysa-i-skogen-häst typ nordsvensk. Men det var ju först om 10-15 år. Nu känns det som jag pensionerar mig själv i förväg på nåt vis.

Samtidigt som jag nog måste inse att jag är för tung för en ny fjordhäst. I alla fall den sportiga typen som alla avlar nu, med skenbensomfång på 18 cm. :crazy:

Jag tror att jag skulle vilja ha en engelsk cob, en sån där som hoppar lite lagom, går okej i dressyren och tar sig fram obehindrat i skogen. Men jag har aldrig sett en sån hästtyp i Sverige och det bär emot mig att importera.

Så jag smygläser lite annonser på fb och förbannar nya hästnet lite extra.

Jag smyger in i den här tråden lite försiktigt. Dels för att jag sagt att jag inte ska köpa häst på ett år, men framförallt för att jag inte riktigt vet vad jag vill ha för häst.

Tanken var alltid att nästa häst skulle bli min mysa-i-skogen-häst typ nordsvensk. Men det var ju först om 10-15 år. Nu känns det som jag pensionerar mig själv i förväg på nåt vis.

Samtidigt som jag nog måste inse att jag är för tung för en ny fjordhäst. I alla fall den sportiga typen som alla avlar nu, med skenbensomfång på 18 cm. :crazy:

Jag tror att jag skulle vilja ha en engelsk cob, en sån där som hoppar lite lagom, går okej i dressyren och tar sig fram obehindrat i skogen. Men jag har aldrig sett en sån hästtyp i Sverige och det bär emot mig att importera.

Så jag smygläser lite annonser på fb och förbannar nya hästnet lite extra.

Knabbe 😛! Inte för att det finns särskilt många av dom...

Knabbe 😛! Inte för att det finns särskilt många av dom...

Jag har faktiskt kikat både på knabbe och lipizzaner. Men de är ju också så ovanliga i Sverige. :down: Sen hjälper det såklart inte att jag inte riktigt vet vad jag vill ha. Vill jag rida terräng och hoppa eller vill jag bara rida ut och rida dressyr? Eller vill jag bara träna avsuttet? Tur jag har gott om tid på mig att fundera och åka och hälsa på diverse olika hästar!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 785
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 334
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 450
Senast: Lavinia
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 370
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka