Vi som letar häst II

Har inte Instagram.
Är du hästägare?
Jaa!
PXL_20250522_143645172.webp

GRATTIS!!!

Helt UA?
Vad sa veterinären?
Är han hemma i egen box nu?
Helt ua förutom något överhull (snällt bedömt det, han är tjock), en obetydlig hovspricka, ett ärr samt en varttand. Samtliga bedömda qtt sakna betydelse. Helt klockrena böjprov 😍
Veterinären som avrådde köp av min förra (och jag köpte ändå) rekommenderade helhjärtat köp av denna.
Och Japp han är hemma, han kom hem direkt efter besiktningen. Dock spännande försöka betala häst när swish låg nere

Helt ua förutom något överhull (snällt bedömt det, han är tjock), en obetydlig hovspricka, ett ärr samt en varttand. Samtliga bedömda qtt sakna betydelse. Helt klockrena böjprov 😍
Veterinären som avrådde köp av min förra (och jag köpte ändå) rekommenderade helhjärtat köp av denna.
Och Japp han är hemma, han kom hem direkt efter besiktningen. Dock spännande försöka betala häst när swish låg nere
Grattis återigen.
Nu hoppas jag att ni får många roliga år tillsammans.
Han ser helt perfekt ut … definitivt en häst jag själv skulle kunna köpa.

Nu ska du bara hitta en sadel … som nog dessvärre inte kommer att passa särskilt länge…

Han påminner mycket om min Sakura (inte min längre dock) som jag importerade från Litauen för typ 4 år sedan. Ångrar fortfarande starkt att jag sålde henne i panik efter bara 4 månader! Saknar hennes mjuka trevliga gnägg som hon gav mig varje gång jag kom till stallet. Har inte fått samma känsla med vare sig BWP-valacken, fjordstoet eller isisen som jag köpte efter det.

Ja, du ska nog inte släppa ut honom på kraftigt bete direkt …. men med tanke på höpriser så är nog plånboken tacksam att han är lättfödd …
Så himla knepigt få höet räcka hela natten till de lättfödda bara 🙈

Nej kraftigt bete kommer han aldrig få, men är ju gräs i hagarna och det är raketbränsle och det växer 🙈

Försök hitta halm att dryga ut nattetid.

I värsta fall munkorg ute?
Har halm!. Haft lättfödda i många år. Även om det såklart varierar hur lätt född individen är.
Än är gräset för kort för munkorg och risken är han får hjälp ta av sig den - men det finns om det behövs sen. Men det här första gräset är alltid en utmaning hantera. Samtidigt vill jag inte han ska behöva stå i egen liten hage. Han är van gå i storflock med över 20 hästar (valacker)

Har halm!. Haft lättfödda i många år. Även om det såklart varierar hur lätt född individen är.
Än är gräset för kort för munkorg och risken är han får hjälp ta av sig den - men det finns om det behövs sen. Men det här första gräset är alltid en utmaning hantera. Samtidigt vill jag inte han ska behöva stå i egen liten hage. Han är van gå i storflock med över 20 hästar (valacker)
Grattis!! :banana: :banana: :banana: jag som ridit för klubben i många år har bara hört gott om honom! 😄

Jag ska kanske provrida på lördag. :nailbiting: Är det såhär det ska vara? Som en ketchupflaska? O_o
Jag tyckte också det gick i vågor. Sen började ju flera säljare krångla och föll bort, eller hästar föll bort pga saker som kom fram. Så det kunde verkligen vara ena dagen sju potentiella och två dagar senare var de noll.

Å andra sidan gick det som på ett bananskal med Z. Kompis ser inlägget på insta på torsdagen , skickar till mig, jag ringer direkt. Provridning bokas till söndag. Besiktning på torsdagen efter. Så en vecka från annons till står i stallet. Jag har inte riktigt hunnit med själv 😅

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 896
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 530
Senast: Edla
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 551
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 573
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka